• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • دختران فوتسالیست ایران، ترکمنستان را درهم کوبیدند و به قهرمانی نزدیک‌تر شدند

دختران فوتسالیست ایران، ترکمنستان را درهم کوبیدند و به قهرمانی نزدیک‌تر شدند

پیام جوان: تیم ملی فوتسال زنان ایران در سومین دیدار خود در مسابقات فوتبال آسیای مرکزی (کافا) با نتیجه قاطع ۹ بر ۰ ترکمنستان را شکست داد.

این پیروزی مقتدرانه، گامی دیگر برای دختران فوتسالیست ایران در مسیر کسب سومین عنوان قهرمانی متوالی در تورنمنت کافا بود.

شاگردان فروزان سلیمانی که پیش از این ازبکستان و قرقیزستان را نیز مغلوب کرده بودند، با ارائه یک بازی درخشان، هجومی‌ترین تیم این دوره از مسابقات لقب گرفتند.

تیم ملی فوتسال زنان ایران در مجموع سه بازی، ۲۵ گل به ثمر رسانده و دروازه خود را بسته نگه داشته است.

آخرین بازی ایران در این تورنمنت روز یکشنبه مقابل تاجیکستان، میزبان مسابقات، خواهد بود.

با وجود عدم تدارکات مناسب و چالش‌های متعددی که در فوتسال زنان ایران وجود دارد، دختران ایرانی با غیرت و تعصب مثال‌زدنی خود در حال افتخارآفرینی برای کشور هستند.

فروزان سلیمانی، سرمربی تیم ملی، پیش از آغاز مسابقات، تورنمنت کافا را فرصتی برای کسب تجربه بازیکنان جوان عنوان کرده بود.

پیروزی‌های متوالی تیم ملی فوتسال زنان ایران در حالی رقم می‌خورد که این تیم با حجاب اجباری در میادین حاضر می‌شود و از حمایت‌های لازم برخوردار نیست.

در ماه‌های اخیر، بسیاری از مربیان و بازیکنان از وضعیت نامناسب فوتسال زنان ایران گلایه و خواستار حمایت بیشتر مسئولین ورزش کشور شده‌اند.

مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان ایران که محلی برای معرفی ستاره‌های جوان و پیشرفت بازیکنان بود، با چالش‌های زیادی از جمله دستمزد اندک، نبود اسپانسر، عدم حمایت مسئولین، پخش نشدن بازی‌ها در صدا و سیما و … مواجه شده است.

این در حالی است که تیم ملی فوتسال زنان ایران، قهرمان آسیا است و با مجموعه‌ای از بازیکنان مستعد در تمامی خطوط، از بهترین تیم‌های قاره کهن محسوب می‌شود.

  از اردن به AFC شکایت خواهیم کرد و به دنبال اعاده حیثیت تیم ملی فوتبال زنان ایران هستیم

تبعیض جنسیتی در فدراسیون فوتبال ایران و عدم توجه کافی به وضعیت تیم‌های ملی فوتسال زنان، از جمله مسائلی است که مورد انتقاد بسیاری از منتقدین و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

دختران فوتسالیست ایران با وجود تمام مشکلات و موانع، با غیرت و تلاش خود در حال اثبات توانایی‌های خود هستند و افتخارات بزرگی را برای کشورمان کسب می‌کنند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان