• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کمپین دفاع از عثمان اسماعیلی: ممانعت از معالجه، پروژه‌ای برای مرگ تدریجی این فعال کارگری

کمپین دفاع از عثمان اسماعیلی: ممانعت از معالجه، پروژه‌ای برای مرگ تدریجی این فعال کارگری

پیام جوان: کمپین دفاع از عثمان اسماعیلی، فعال کارگری زندانی در زندان سقز، با انتشار بیانیه‌ای در روز پنجشنبه ۱۹ بهمن، از ممانعت نهادهای امنیتی و قضایی از معالجه او به شدت انتقاد کرد. این کمپین این اقدام را “پروژه‌ای برای مرگ تدریجی” این فعال کارگری دانست.

در این بیانیه آمده است که پس از پیگیری‌های مداوم خانواده آقای اسماعیلی برای درمان بیماری او، مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی گفته‌اند که پرونده این زندانی سیاسی در پزشکی قانونی سنندج است و آنها در انتظار پاسخ نهایی برای انجام اقدامات بعدی هستند.

کمپین دفاع از عثمان اسماعیلی اضافه کرد که پرونده پزشکی عثمان اسماعیلی در روز ۲۴ دی از زندان سقز به پزشکی قانونی سنندج ارسال شده بود و دو روز پس از آن، پزشکی قانونی وضعیت این فعال کارگری زندانی را “اورژانسی” توصیف کرده و خواستار جراحی سریع او شده بود.

بر اساس این گزارش، آقای اسماعیلی به بیماری فتق اینگواینال مبتلا شده است. این در حالی است که او پیشتر از آسم شدید، بیماری قلبی و روماتیسم رنج می‌برد.

این کارگر نقاش و فعال کارگری، روز هشتم آبان اعلام کرده بود که دیوان عالی کشور حکم ۱۶ ماه زندان او را تأیید کرده است.

آقای اسماعیلی در صفحه اینستاگرام خود نوشته بود که دادگاه انقلاب اسلامی سقز، او را به اتهام “عضویت در کومله و حزب کمونیست ایران” به ۱۶ ماه حبس محکوم کرده بود.

به طور معمول، حکومت جمهوری اسلامی در برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان سیاسی، کارگری، صنفی و مدنی آنها را به اتهام‌های امنیتی به زندان محکوم می‌کند.

این فعال کارگری اشاره کرده بود که در دادگاه، با دفاع از فعالیت‌های کارگری خود اتهام‌های وارد شده را رد کرده بود.

  یک فعال کارگری: فرار مغزها از جامعه نخبگان به سرمایه‌داران و پس از آن به مهاجرت کارگران رسیده است

او همچنین نوشته بود که به حکم اعتراض کرد، اما شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سقز با ارسال ابلاغیه‌ای، اطلاع داده که دیوان عالی کشور، حکم بدوی را تأیید کرده است.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان