• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • خانواده‌های جانباختگان پرواز PS752 خواستار بررسی نفوذ جمهوری اسلامی در انتخابات کانادا شدند

خانواده‌های جانباختگان پرواز PS752 خواستار بررسی نفوذ جمهوری اسلامی در انتخابات کانادا شدند

پیام جوان: انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز PS752 در بیانیه‌ای خواستار بررسی نقش احتمالی جمهوری اسلامی در انتخابات فدرال و نهادهای دموکراتیک کانادا شد.

این بیانیه در پی آغاز بررسی علنی دخالت خارجی در انتخابات کانادا از اواخر ژانویه سال جاری منتشر شده است.

انجمن خانواده‌های جانباختگان هواپیمای اوکراینی با اشاره به سابقه جمهوری اسلامی در فعالیت‌های مخرب، تأکید می‌کند که این رژیم هیچ فرصتی را برای پیشبرد اهداف خود از دست نمی‌دهد.

در این بیانیه به فعالیت‌های جمهوری اسلامی در کانادا، از جمله ساکت کردن و ترساندن منتقدان و تلاش برای شکل‌دهی به افکار عمومی به نفع خود، اشاره شده است.

حضور گسترده مقامات جمهوری اسلامی، به‌ویژه اعضای سپاه پاسداران، در کانادا، نگرانی انجمن خانواده‌های جانباختگان PS752 را برانگیخته است. این بیانیه این افراد را عامل ایجاد تفرقه در جامعه ایرانیان کانادا و پرده‌پوشی بر نفوذ جمهوری اسلامی در این کشور می‌داند.

پیشتر، سازمان امنیت مرزی کانادا اعلام کرده بود که پرونده ۱۰ مقام ارشد جمهوری اسلامی ساکن این کشور را برای اخراج به کمیسیون مهاجران ارسال کرده است.

کانادا جمهوری اسلامی را به عنوان رژیمی درگیر تروریسم و نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر می‌شناسد. پس از اعتراضات گسترده به دنبال قتل مهسا امینی، کانادا با وضع قوانینی، ده‌ها هزار نفر از مقامات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران را از ورود به این کشور محروم کرد.

بر اساس گزارش VOA

  رضا ثقتی، مدیر برکنار شده ارشاد گیلان، به معاونت دفتر امور هماهنگی استان‌های وزارت ارشاد منصوب شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان