• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بازداشت مهدی افشارنیک و هجمه به روزنامه‌نگاران: تشدید سرکوب در سایه بحران معیشت

بازداشت مهدی افشارنیک و هجمه به روزنامه‌نگاران: تشدید سرکوب در سایه بحران معیشت

پیام جوان: ساعتی پس از انتشار خبر بازداشت مهدی افشارنیک، خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، مدعی شد که این بازداشت با “دلایل کاملا مغایر با فعالیت خبرنگاری و رسانه‌ای” صورت گرفته و “هیچ اتهام رسانه‌ای و خبری” در پرونده او وجود ندارد.

تشدید سرکوب فعالان رسانه‌ای:

در پی انتشار این خبر، خبرگزاری “اعتمادآنلاین” گزارش داد که مهدی افشارنیک، “احتمالا” روز چهارشنبه ۱۱ بهمن، بازداشت شده است. این در حالی است که جمهوری اسلامی سابقه بازداشت گروهی و برخورد با فعالان رسانه‌ای را در کارنامه خود دارد و پس از اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، این برخوردها تشدید شده است.

هجوم به روزنامه “فردای اقتصاد”:

همزمان با بازداشت افشارنیک، نیروهای حکومتی به ساختمان روزنامه “فردای اقتصاد” یورش برده و اموال روزنامه‌نگاران این رسانه را توقیف و از خروج آنها جلوگیری کرده‌اند. موبایل خبرنگاران محبوس شده و تماس آنها با بیرون قطع شده بود. خانواده‌های آنها در مقابل ساختمان “فردای اقتصاد” تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ارتباط بازداشت‌ها با بحران معیشت:

از وضعیت بحرانی معیشت در ایران و فشارهای اقتصادی و اجتماعی به‌عنوان عوامل شروع دور جدید اعتراضات نام برده می‌شود. نهادهای امنیتی به روش‌های مختلف، از جمله سرکوب فعالان رسانه‌ای، سعی در مدیریت شرایط دارند.

بازداشت مهدی افشارنیک و هجوم به روزنامه “فردای اقتصاد” نگرانی‌ها را در مورد تشدید سرکوب آزادی بیان و حق آزادی مطبوعات در ایران افزایش داده است.

بر اساس گزارش VOA

  واکنش مثبت اتحادیه اروپا به خروج ایران از برجام + جرئیات

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان