رئیس صدا و سیما و تن ندادن به قانون بودجه

پیام جوان: پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، در اظهاراتی از عدم تمکین این سازمان به قانون بودجه خبر داد و گفت که دستمزد عوامل تولید بر اساس تورم محاسبه خواهد شد، نه بر اساس افزایش ۲۰ درصدی مصوب در قانون بودجه.

    • واکنش به انتقادات از افزایش بودجه

جبلی این موضوع را در واکنش به انتقادات از افزایش بی‌سابقه بودجه رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی مطرح کرده است.

نگاه فراقانونی

این در حالی است که تعیین دستمزد برای کارگران که جمعیتی چند میلیونی را تشکیل می‌دهند با فرمول «وقت کشی» و فشار برای افزایش حداقلی توسط دولت در حال پیگیری است.

تورم و پرواز قیمت‌ها

در همین حال، تورم به یک سریال ادامه‌دار تبدیل شده و قیمت‌ها دائم در حال افزایش هستند؛ اتفاقی که بخش عمده‌ای از جامعه را به زیر خط فقر فرستاده است.

پایه دستمزد کارگران

یک فعال کارگری معتقد است برای اینکه تاثیر تورم با افزایش دستمزد از میان برود، پایه دستمزد کارگران باید لااقل به ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد.

سبد معیشت

به گفته فرامرز توفیقی، سبد معیشت در حال حاضر با در نظر گرفتن سهم مسکن، در کلانشهرها به عددِ ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در شهرهای کوچک به ۲۲ تا ۲۳ میلیون تومان رسیده است.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق

کارشناسان بر این باورند توافق دولت و مجلس برای افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آینده، مبنای افزایش ۲۰ درصدی حداقل مزد برای کارگران خواهد بود.

عدم تمکین صدا و سیما

مدیر ارشد صدا و سیمای جمهوری اسلامی این افزایش را قبول ندارد و معتقد است باید دولت بودجه بیشتری برای این سازمان در نظر بگیرد تا حقوق‌ها متناسب با تورم پرداخت شود.

  پیام برجامی وزیر خارجه فرانسه به بازار ارز تهران

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان