تمدید دو ساله ممنوعیت خرید مسکن توسط غیر کانادایی‌ها

پیام جوان: دولت کانادا در روز یکشنبه، ۱۵ بهمن، اعلام کرد که ممنوعیت خرید املاک مسکونی توسط غیر کانادایی‌ها را به مدت دو سال دیگر تمدید خواهد کرد. هدف از این اقدام، رفع نگرانی‌های کانادایی‌ها در سراسر کشور است که با افزایش قیمت مسکن، قادر به خرید خانه نیستند.

کانادا با بحران مقرون به صرفه بودن مسکن مواجه است. افزایش تعداد مهاجران و دانشجویان بین‌المللی، تقاضا برای واحدهای مسکونی را افزایش داده است، در حالی که افزایش هزینه‌ها، ساخت و ساز مسکن را کند کرده است.

کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا، در بیانیه‌ای گفت: “در راستای استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مقرون به صرفه کردن مسکن برای کانادایی‌ها، ممنوعیت مالکیت خارجیان بر واحدهای مسکونی که در اول ژانویه ۲۰۲۵ منقضی می‌شود، تا اول ژانویه ۲۰۲۷ تمدید خواهد شد.”

ماه گذشته، کانادا با اعلام سقف دو ساله برای مجوزهای دانشجویی بین‌المللی، اعلام کرد که اجازه کار به برخی از دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی را نیز متوقف می‌کند. هدف از این اقدام، مهار بحران مسکن است که با ورود بی‌سابقه خارجی‌ها تشدید شده است.

رشد سریع جمعیت ناشی از مهاجرت، فشار زیادی بر خدمات عمومی مانند مراقبت‌های بهداشتی و آموزش وارد کرده و به افزایش هزینه‌های مسکن کمک کرده است. به گفته رویترز، این مسائل بر محبوبیت جاستین ترودو، نخست وزیر لیبرال کانادا، تأثیر منفی گذاشته است.

قانون ممنوعیت خرید مسکن توسط غیر کانادایی‌ها در ماه ژوئن ۲۰۲۲ در پارلمان کانادا تصویب شد و از اول ژانویه ۲۰۲۳ اجرایی شد. بر اساس این قانون، تنها افرادی که تابعیت یا اقامت دائم کانادا را دارند، می‌توانند املاک مسکونی در این کشور را خریداری کنند.

  O'Rourke releases plan to fight climate change with $5 trillion investment and net-zero emissions by 2050

استثنائات:

این قانون شامل خرید املاک تفریحی مانند کلبه و ویلا توسط غیر کانادایی‌ها نمی‌شود.
همچنین، املاکی که بیش از سه واحد مسکونی دارند، می‌توانند توسط خارجی‌ها خریداری شوند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان