فراخوان رفع عیب تسلا برای ۲ میلیون خودروی فروخته شده در آمریکا

پیام جوان: شرکت تسلا فراخوانی را صادر کرد که مطابق آن، تمام خودروهایی که این شرکت در داخل آمریکا فروخته، باید جهت رفع عیب اقدام کنند.

مطابق اخبار منتشره، این فراخوان به وجود مشکل در بیش از ۲ میلیون خودروی تولیدی این شرکت اذعان می‌کند، و ضمنا به محصول پرسروصدای اخیر تسلا یعنی سایبرتراک هم اشاره می‌کند که در نتیجه، به اعتبار آن لطمه خواهد زد.

به نقل از ایتنا و به گزارش اتوموتیو نیوز، این فراخوان در پی کشف مشکلی در محصولات این سازنده خودروهای برقی است که به چراغ‌های هشدار روی داشبورد این خودروها مربووط می‌شود.
گفته شده اندازه فونت نمایش داده شده روی داشبورد برای اعلام هشدار، “کوچک‌تر از میزان لازم” است. یک مقام مسئول در این خصوص اعلام کرده: «چراغ‌های هشدار با اندازه فونت کوچک‌‌تر از استاندارد، ممکن است در مواقع اضطراری نتوانند اطلاعات و علائم ایمن و حیاتی و هشدار دهنده را به‌خوبی روی صفحه نمایش نمایان کنند، و در نتیجه احتمال تصادف افزایش یابد.»
فونت مورد نظر برای علامتگذاری کنترل ترمز، پارک و ترمز ضدقفل استفاده می‌شود.

شرکت تسلا اعلام کرده برای رفع این مشکل، نیاز به هیچ اقدامی در تجهیزات خودرو نیست، و صرفا باید به‌روزرسانی نرم‌افزاری که در ژانویه ۲۰۲۴ آماده شده انجام گیرد. البته مطابق اعلام این شرکت، این وصله نرم‌افزاری قبلاً برای تسلاهای آسیب‌دیده انجام شده است.
ین به‌روزرسانی از ۲۳ ژانویه به‌طور رایگان در اختیار دارندگان تسلا قرار دارد و پس از نصب، فونت‌ها را با مطابق استاندارد مقررات ایالات متحده تغییر می‌دهد.

این فراخوان شامل خودروهای مدل‌های مختلف تسلا، از جمله مدل S، مدل X، مدل ۳ ۲۰۱۷-۲۰۲۳، مدل Y، و خودروی Cybertruck 2024 می‌شود.

  پلیس با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین، سارق بانک را در تریسی دستگیر کرد

فراخوان گسترده اخیر برای بیش از ۲ میلیون خودرو در سرتاسر آمریکا، در پی فراخوان عظیم مشابه دیگری است که این شرکت برای تمامی خودروهای عرضه شده‌اش در چین انجام داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان