توقف صدور ویزا برای رانندگان ماشین‌های سنگین ایرانی

پیام جوان: رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران از توقف صدور ویزا برای رانندگان ایرانی توسط کشورهای اروپایی خبر داد و گفت که این موضوع باعث زمین‌گیر شدن کامیون‌های ترانزیتی ایرانی و جایگزینی آنها با کامیون‌های تُرک شده است.

آلمان و ایتالیا پیشگامان توقف صدور ویزا:

به گفته علی محمودی سرای، آلمان و ایتالیا اولین کشورهایی بودند که صدور ویزا برای رانندگان ایرانی را متوقف کردند. در حال حاضر تنها رانندگانی که از قبل ویزا داشتند می‌توانند فعالیت کنند، اما با اتمام تاریخ ویزا، امکان تردد آنها نیز از بین خواهد رفت.

تحریم‌ها و عدم صدور بیمه سبز:

این مقام صنفی همچنین از عدم صدور بیمه سبز برای کامیون‌های ایرانی به دلیل تحریم‌ها خبر داد و گفت که این تحریم‌ها حدود ۳ ماه پیش به اجرا رسیده است.

بازار سیاه بیمه:

به گفته محمودی سرای، تحریم‌ها باعث ایجاد بازار سیاه برای صدور بیمه شده و واسطه‌گران و دلالان در مرز بلغارستان بیمه را با سه برابر قیمت به رانندگان ایرانی می‌فروشند.

توقف صدور ویزا و عدم صدور بیمه سبز برای کامیون‌های ایرانی، مشکلات زیادی را برای صنعت حمل و نقل و لجستیک ایران ایجاد کرده است. زمین‌گیر شدن کامیون‌های ترانزیتی، افزایش هزینه‌ها و از دست رفتن بازارهای صادراتی از جمله این مشکلات هستند.

بر اساس گزارش VOA

  اختلاس ۳۰هزار میلیاردی از ۳۸هزار مال‌باخته در قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان