• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • حمایت استرالیا از حملات تلافی‌جویانه آمریکا علیه گروه‌های تحت حمایت ایران

حمایت استرالیا از حملات تلافی‌جویانه آمریکا علیه گروه‌های تحت حمایت ایران

پیام جوان: در پی حملات هوایی ایالات متحده به مواضع گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در عراق و سوریه، استرالیا از این اقدام آمریکا حمایت کرد.

یک سخنگوی معاون نخست وزیر استرالیا روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه گفت: “نیات ایالات متحده در انجام این حملات روشن است. ما حملات گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت حکومت ایران به نیروهای آمریکایی در اردن را محکوم می‌کنیم.”

این سخنگو با اشاره به سابقه اقدامات مخرب ایران در منطقه، گفت: “ما می‌دانیم که [حکومت] ایران مدت‌‌ها است که یک بازیگر بدخیم در منطقه بوده، از جمله با حمایت از حماس و سایر تروریست‌ها.”

این حملات در پاسخ به حمله پهپادی هفته گذشته به یک پایگاه در اردن انجام شد که در آن سه سرباز آمریکایی کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از این حمله هشدار داده بود: “اگر به یک آمریکایی آسیب برسانید، ما پاسخ خواهیم داد.”

جزئیات حملات:

حملات تلافی‌جویانه آمریکا بامداد شنبه به وقت محلی آغاز شد و در مجموع ۸۵ نقطه از جمله مراکز فرماندهی و کنترل و همچنین تاسیسات ذخیره موشک را در سوریه و عراق هدف قرار داد.

به گفته مقامات آمریکایی، این حملات اولین مرحله از مجموعه حملاتی است که در پی کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن صورت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش VOA

  دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان