• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کاخ سفید: حملات هوایی ارتش ایالات متحده به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران در عراق و سوریه “موفقیت‌آمیز” بود

کاخ سفید: حملات هوایی ارتش ایالات متحده به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به ایران در عراق و سوریه “موفقیت‌آمیز” بود

پیام جوان: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز شنبه ۱۴ بهمن‌ماه اعلام کرد که حملات هوایی ارتش ایالات متحده به مواضع گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در عراق و سوریه “با موفقیت کامل” انجام شده است.

جزئیات عملیات:

به گفته کربی، ارتش آمریکا ۸۵ نقطه را در هفت پایگاه مرتبط با شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در این دو کشور هدف قرار داد که در جریان آن، سه پایگاه در عراق و چهار پایگاه در سوریه، بمباران شدند.

تاکید بر دقت و عدم تلفات غیرنظامی:

کربی با تاکید بر این که در تعیین این اهداف اطمینان حاصل شده بود که اولا مرتبط با شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند و دیگر این که کمترین آسیب به غیر‌نظامیان وارد شود، گفت: “ما برای انجام این عملیات با دقت برنامه‌ریزی و اجرا کردیم تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری شود.”

بازگشت هواپیماها به پایگاه‌ها:

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود که تمام هواپیماهای آمریکایی که در این عملیات شرکت داشتند، به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند.

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این حملات، “پاسخگویی به حملات اخیر گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران به منافع آمریکا در منطقه” بوده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، نیز پس از انجام این عملیات در بیانیه‌ای گفت: “حملات امروز به دستور من انجام شد و در زمان و مکان‌هایی دیگر، هر کجا که ما بخواهیم، ادامه خواهد یافت.”

این حملات در تلافی حمله پهپادی یکشنبه گذشته به پایگاه نظامی “برج ۲۲” در اردن نزدیک مرز مشترک با سوریه انجام شد که در آن حمله ۳ سرباز آمریکایی کشته و حدود ۴۰ سرباز دیگر مجروح شدند.

  رهبر جمهوری‌خواهان سنا:‌ بسته کمک مالی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین قبل از تعطیلات کریسمس به مجلس نمایندگان نمی‌رسد

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان