• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مایک والتز نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا در مجلس نمایندگان، سیاست دولت بایدن در قبال ایران را “مماشات” خواند

مایک والتز نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا در مجلس نمایندگان، سیاست دولت بایدن در قبال ایران را “مماشات” خواند

پیام جوان: مایک والتز، نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا، سیاست دولت بایدن در قبال ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد. والتز در مصاحبه‌ای با شبکه نشنال دسک، رویکرد دولت بایدن را “مماشات” با رژیم ایران خواند و گفت: “این سیاست مماشات، تروریست‌ها را جسورتر کرده و آنها را به تشدید تنش‌ها در منطقه ترغیب می‌کند.”

والتز خواستار اعمال تحریم‌های گسترده‌تر نفتی علیه جمهوری اسلامی و خریداران نفت آن شد. او گفت: “هدف من از این تحریم‌ها، خشکاندن منابع مالی رژیم ایران و محدود کردن توانایی آنها در حمایت از تروریسم در منطقه است.”

این در حالی است که کاخ سفید پس از حمله پهپادی نیروهای نیابتی ایران به یک پایگاه آمریکایی در عراق که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد، متعهد به پاسخگویی شد. با این حال، کاخ سفید تاکید کرد که خواهان جنگ گسترده با ایران نیست.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفت: “ما نیازی به جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه نداریم.” جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، نیز گفت که ایالات متحده “مقاومت اسلامی عراق” (کتائب حزب‌الله) را مسئول این حمله می‌داند و در حال آماده‌سازی حملات تلافی‌جویانه علیه این گروه است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیز با اشاره به حملات اخیر در منطقه، گفت: “اکنون لحظه خطرناکی در خاورمیانه است.” آستین تاکید کرد که ایالات متحده برای دفاع از خود و منافعش در منطقه، “تمام اقدامات لازم” را انجام خواهد داد.

در همین حال، سناتور دموکرات بن کاردن، حمله به نیروهای آمریکایی را “تلاشی برای تشدید تنش” خواند و پاسخ ایالات متحده را “واکنشی متناسب” توصیف کرد. مایک جانسون، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان، نیز گفت: “آمریکا باید پیامی واضح به جهان بدهد که حمله به نیروهای ما تحمل نخواهد شد.”

  Cuban gay rights groups hold unauthorized march in Havana

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان