زنگ هشدار مصرف گاز در ایران به صدا درآمد

پیام جوان: با افزایش فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در اکثر مناطق ایران، مصرف گاز به طور قابل توجهی افزایش یافته و زنگ هشدار را به صدا درآورده است.

عبور مصرف گاز از ۷۰ درصد تولید

مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور از عبور مصرف گاز در ایران از ۷۰ درصد تولید خبر داد. به گفته سعید عقلی، مصرف روزانه گاز طی ۲۴ ساعت گذشته به ۶۱۱ میلیون مترمکعب رسیده است که بیش از ۷۰ درصد کل گاز تولیدی در ایران را شامل می‌شود.

هشدار عبور مصرف از ۶۵۰ میلیون مترمکعب

عقلی با هشدار نسبت به تداوم کاهش دما در سراسر ایران طی هفته پیش‌رو، پیش‌بینی کرد که مصرف گاز از ۶۵۰ میلیون مترمکعب عبور خواهد کرد.

درخواست صرفه‌جویی برای جلوگیری از قطع گاز

وی از مردم خواست تا برای جلوگیری از قطع گاز در روزهای سرد، در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

قطع گاز صنایع برای تامین گاز خانگی

این در حالی است که دولت به بهانه تامین گاز خانگی از ابتدای پاییز سال جاری اقدام به سهمییه‌بندی گاز صنایع و در برخی موارد، قطع کامل گاز آنها کرده است.

برآوردها نشان می‌دهد که قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان، زیانی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار در سال به صنایع ایران تحمیل می‌کند.

با وجود اینکه ایران یکی از کشورهایی است که بزرگ‌ترین منابع گازی جهان را در اختیار دارد، اما در بهره‌برداری از میدان انرژی خود موفق نبوده است و منابع موجود پاسخگوی کامل نیازهای داخلی نیست.

صندوق توسعه ملی: ایران فقط توان پاسخ گویی به یک‌سوم از تقاضای گاز را دارد

  Albanian opposition demands fresh polls in anti-govt rally

صندوق توسعه ملی پیشتر در گزارشی اعلام کرده که ایران از سال ۱۴۲۰ فقط توان پاسخ گویی به یک‌سوم از تقاضای گاز را خواهد داشت.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان