• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • رافائل گروسی از کند شدن روند غنی‌سازی در ایران خبر داد

رافائل گروسی از کند شدن روند غنی‌سازی در ایران خبر داد

پیام جوان: رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفتگو با نیویورک‌تایمز، ضمن تأیید ادامه افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ۶۰ درصدی توسط جمهوری اسلامی، از کند شدن روند غنی‌سازی در ایران خبر داد.

گروسی با اشاره به اینکه این افزایش درست پس از اقدام نظامی اسرائیل در غزه آغاز شده بود، احتمال می‌دهد که کند شدن فعلی، نشانه‌ای از تلاش تهران برای کاهش تقابل با ایالات متحده پس از حوادث رخ داده در خاورمیانه باشد.

نگرانی از تبدیل شدن برنامه هسته‌ای ایران به هدف نظامی

گروسی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی اکنون می‌تواند به سرعت به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای برسد، از نگرانی تهران مبنی بر تبدیل شدن برنامه هسته‌ای این کشور به هدف نظامی بزرگ برای ایالات متحده خبر داد. به گفته گروسی، به نظر می‌رسد مقامات ایران فعالیت‌های غنی‌سازی خود را با دقت تنظیم کرده‌اند تا کمی پایین‌تر از آستانه مواد قابل استفاده تسلیحاتی باقی بماند.

محدودیت همکاری ایران با آژانس و گروگان‌گیری

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین به محدود شدن همکاری ایران با آژانس و گروگان‌گیری این سازمان توسط جمهوری اسلامی در اختلافات خود با کشورهای غربی اشاره کرد.

واکنش کشورهای غربی به افزایش غنی‌سازی اورانیوم

چهار کشور آمریکا، فرانسه، آلمان و بریتانیا، پیش از این در بیانیه‌ای مشترک، افزایش سرعت و میزان تولید اورانیوم غنی‌شده با خلوص شصت درصد به وسیله ایران را محکوم و خواستار توقف فوری این اقدامات و تشنج‌زدایی ایران از برنامه هسته‌ایش شده بودند.

  Blood scandal victims give testimonies

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان