• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مولوی عبدالحمید خواستار شفاف‌سازی در مورد مرگ سپهر شیرانی شد

مولوی عبدالحمید خواستار شفاف‌سازی در مورد مرگ سپهر شیرانی شد

پیام جوان: مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل تسنن زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳ بهمن، خواهان شفاف‌سازی دستگاه‌های حکومتی در خصوص نحوه و چگونگی کشته شدن سپهر شیرانی، دانشجوی بازداشتی بلوچ شد.

تناقض در روایت‌ها

مهدی شمس‌آبادی، دادستان زاهدان، در پی پیدا شدن پیکر بی‌جان سپهر شیرانی، ۴۸ ساعت پس از بازداشتش به دست ماموران اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منکر بازداشت او شده بود.

اما وب‌سایت «حال‌وش» که اخبار استان سیستان و بلوچستان را دنبال می‌کند، به نقل از منابع مطلع گزارش داد که سپهر شیرانی به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده و در بازداشتگاه اطلاعات سپاه زیر شکنجه جان باخته است.

فشار بر خانواده و سناریوسازی خودکشی

این وب‌سایت همچنین گزارش داد که دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی سعی در خودکشی نشان دادن مرگ سپهر شیرانی دارند و خانواده این جوان جان باخته بلوچ هم اکنون تحت فشار دستگاه های امنیتی قرار دارند.

جزئیات بازداشت و مرگ

سپهر شیرانی روز سه‌شنبه دهم بهمن حوالی ساعت ۴ بعدظهر از منزل خود خارج شده و تلفن وی خاموش شده بود. پس از پیگیری خانواده، مشخص شد که او توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده است.

ماموران امنیتی پیش از این به سپهر شیرانی در خصوص فعالیت در فضای مجازی، حضور در انتظامات مسجد مکی و حمایت از اعتراضات جمعه‌های زاهدان تذکر و هشدار داده بودند.

بامداد روز چهارشنبه ۱۱ بهمن، پیکر بی‌جان سپهر شیرانی در حالی که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بود، در پشت‌بام منزل مسکونی‌اش پیدا شد.

ابهامات و پرسش‌های بی‌پاسخ

هنوز مشخص نیست که سپهر شیرانی چگونه و در چه شرایطی جان خود را از دست داده است. تناقض در روایت‌ها و عدم شفاف‌سازی دستگاه‌های حکومتی، ابهامات و پرسش‌های بسیاری را در مورد این واقعه ناگوار به وجود آورده است.

  Biden's run embodies the big question of Democratic primary: What's more important, policy or beating Trump?

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان