ویژگی‌های جدید iOS 18

پیام جوان: گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که نسخه بعدی سیستم‌عامل آیفون، iOS 18، با توجه به تغییراتی که این شرکت روی آن کار می‌کند و ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید مورد انتظار، بزرگ‌ترین به‌روزرسانی در تاریخ اپل خواهد بود.

بر اساس گزارش « بلومبرگ»، iOS 18 قرار است در ماه ژوئن ۲۰۲۴ در کنفرانس WWDC معرفی شود.

به نقل از ایتنا، در این گزارش آمده است: «احتمال دارد این به‌روزرسانی تعداد زیادی قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید را در خود جای داده باشد.»

ویژگی‌های جدید iOS 18

یکی از اصلی‌ترین تغییراتی که در این سیستم‌عامل شاهد آن خواهیم بود، ادغام هوش مصنوعی جدید در سراسر iOS 18 است.

علاوه بر ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی، ین سیستم‌عامل که گفته می‌شود«کریستال» نام دارد، تغییرات بلندپروازانه‌ای خواهد داشت که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

نسخه اصلاح‌شده سیری

در این نسخه، سیری هوشمندتر شده است و از فناوری مدل زبانی بزرگ بهره می‌برد.

به گفته «مارک گورمن»، سردبیر خبرگزاری بلومبرگ، قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد همراه با مدل زبانی بزرگ (LLM) خود را به iOS خواهد آورد.

وی افزود: «این مشخصه، سیری و سایر برنامه‌های آیفون را متحول خواهد کرد.»

اپل در حال برنامه‌ریزی برای ادغام مدل‌های زبان بزرگ در سیری است که به کاربران امکان می دهد کارهای پیچیده را با یکپارچگی عمیق تر در برنامه Shortcuts به صورت خودکار اجرا کنند.

ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در:

– اپلیکیشن‌های مجموعه iWork
– Apple Music
– Xcode
گورمن تاکید کرد که اپل همچنین در حال بررسی یکپارچه‌سازی ویژگی‌های هوش مصنوعی مشابه برای برنامه‌های مختلف دیگر از جمله Apple Music Pages، Keynote، Numbers و Xcode است که برای برنامه‌نویسان می‌تواند مزیت‌های قابل‌توجهی باشد.

  iOS 15 منتشر شد

پشتیبانی از سرویس‌های ارتباطی غنی (RCS)

در نوامبر ۲۰۲۳، اپل اعلام کرد که قصد دارد از RCS در برنامه Messages آیفون که بعداً در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود، پشتیبانی کند. این بازه زمانی احتمالاً به عرضه آپدیت iOS 18 اشاره دارد.

ویژگی‌ پشتیبانی از RCS امکان دسترسی به ویژگی‌های بین پلتفرمی در گوشی‌های مجهز به اندروید و iOS را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان