• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • پدری فرزند ۱۷ ساله خود را به دلیل گرایش جنسی به قتل رساند

پدری فرزند ۱۷ ساله خود را به دلیل گرایش جنسی به قتل رساند

پیام جوان: در یک جنایت هولناک، مردی در تبریز فرزند ۱۷ ساله خود را به دلیل گرایش جنسی به قتل رساند.

بر اساس گزارش‌ها، این مرد که هویت او مشخص نشده است، فرزند خود، پارسا را به دلیل «رفتار و آرایش زنانه» و «رابطه با همجنس خود»، به قتل رسانده است.

این مرد در اعترافات خود به پلیس گفته است که پارسا را به بیمارستان رازی بستری کرده بود، اما پس از مرخص شدن، «باز همان رفتارهای قبلی‌اش را ادامه داد». او همچنین گفته است که قصد داشته پارسا را به بهزیستی بسپارد، اما بهزیستی از پذیرش او امتناع کرده است.

قتل پارسا، نمونه‌ای از خشونت خانگی علیه افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی در ایران است. سازمان پزشکی قانونی ایران سال گذشته از افزایش آمار ثبت‌شده خشونت خانگی در ایران خبر داده بود و آمار ثبت‌ شده خشونت خانگی شامل همسرآزاری و کودک‌آزاری در سال ۱۴۰۰ را حدود «۷۵ هزار مورد» اعلام کرده بود.

علاوه بر رویکردهای سنتی و متعصبانه بخشی از جامعه در برخی از مناطق ایران، نظام حقوقی جمهوری اسلامی نیز همجنسگرایی و دیگر گرایش‌های جنسی جامعه ال‌جی‌بی‌تی را جرم‌انگاری کرده و این دست روابط را طبق قوانین جزایی اسلامی، شامل مجازات‌های سنگین از جمله «اعدام» دانسته است.

قوانین جمهوری اسلامی در چنین مواردی، نه تنها حمایتی از قربانیان خشونت انجام نمی‌دهند بلکه با توجه به برخی معافیت‌ها از جمله به دلیل «ولی یا وصی» بودن پدر طبق قوانین اسلامی، مرتکبین خشونت علیه فرزندان و پرونده‌های فرزندکشی، از مجازات در امان می‌مانند.

بر اساس گزارش VOA

  شریفه محمدی، فعال کارگری، پس از ۴ ماه بلاتکلیفی در زندان، همچنان در انتظار آزادی است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان