• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • بحران معیشتی بازنشستگان، ظهور «بازنشستگان دو شغله»

بحران معیشتی بازنشستگان، ظهور «بازنشستگان دو شغله»

پیام جوان: بحران معیشتی و مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، زندگی بسیاری از بازنشستگان را تحت تأثیر قرار داده است.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، در این باره گفته است که میزان مستمری بازنشستگان به یک سوم خط فقر کاهش یافته است. او همچنین از ظهور «بازنشستگان دو شغله» خبر داده است.

دهقان‌کیا گفته است که با تورم ۴۰ درصدی سال گذشته و تورم ۴۲ درصدی سال جاری، باید افزایش حقوق بازنشستگان بالای ۴۰ درصد تصویب می‌شد. اما به گفته او، هم مجلس و هم دولت در این زمینه «روی ریل قانون حرکت نمی‌کنند» و بازنشستگان دوباره دچار تضییع حقوق خواهند شد.

به گفته دهقان‌کیا، سبد ۲۰ میلیون تومانی معیشت خانوار شهری در برابر مستمری ۶ میلیون تومانی، عامل نیاز بازنشستگان به شغل دوم شده است.

خبرگزاری ایلنا نیز در گزارشی به این موضوع اشاره کرده است. این خبرگزاری نوشته است که بازنشستگان به احتمال افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال آینده معترض هستند زیرا آن را ناعادلانه می‌دانند.

به گزارش کانال‌های تلگرامی متعلق به تشکل‌های بازنشستگان و کارگری، بازنشستگان کشوری روزهای سه شنبه هر هفته در برابر ساختمان استانداری و دیگر ساختمان‌های دولتی مرتبط، به اجرا نشدن قانون «همسان‌سازی»، تنگناهای شدید معیشتی و پایمال شدن حقوق خود اعتراض می‌کنند که تا امروز نتیجه‌ای در پی نداشته است.

بحران معیشتی بازنشستگان، یکی از چالش‌های جدی پیش روی دولت و مجلس است. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، شاهد افزایش نارضایتی و اعتراضات بازنشستگان خواهیم بود.

بر اساس گزارش VOA

  بالا رفتن نرخ دلار تا محدوده ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار تهران - 25 اردیبهشت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان