تسلا

دادگاه ایالت دلاوِر پاداش ۵۵ میلیارد دلاری ایلان ماسک را باطل کرد

پیام جوان: در یک تصمیم مهم، دادگاهی در ایالت دلاوِر آمریکا، پاداش ۵۵ میلیارد دلاری که هیئت مدیره تسلا به ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، اعطا کرده بود، را باطل کرد.

این حکم پس از پنج سال پیگیری دعوی قضایی برخی سهامداران علیه ماسک و مدیران تسلا صادر شد. این سهامداران، هیات مدیره تسلا را متهم کردند که وظایف خود در قبال این شرکت سازنده خودروهای برقی و پنل‌های خورشیدی را نقض کرده و منجر به هدر رفتن دارایی‌های شرکت و سود غیرمنصفانه برای ماسک شده‌اند.

وکلای شاکیان ادعا کردند که این بسته پاداش، توسط خود ماسک دیکته شده و نتیجه مذاکرات صوری با مدیرانی بوده که استقلال لازم را نداشته‌اند. آنها همچنین گفتند که این پاداش، با اهداف شرکت تسلا و منافع سهامداران آن مغایرت دارد.

وکلای مدافع اما گفتند که این پاداش به‌طور عادلانه توسط کمیته‌ای از مدیران مستقل و با اهداف متعالی و همچنین با رأی «غیرلازم» سهامداران تأیید شده است. آنها همچنین گفتند که این پاداش، برای تشویق ماسک به ادامه رهبری تسلا و تحقق اهداف بلندپروازانه این شرکت، ضروری بوده است.

قاضی دادگاه، در حکم خود، با رد استدلال‌های وکلای مدافع، گفت که این پاداش، «منصفانه و معقول نبوده و در راستای منافع شرکت تسلا و سهامداران آن نبوده است».

این حکم، یک پیروزی مهم برای سهامداران تسلا و یک ضربه سنگین به ایلان ماسک محسوب می‌شود. این حکم همچنین، نشان‌دهنده افزایش نظارت بر شرکت‌های بزرگ و ثروتمند است.

بر اساس گزارش VOA

  آیا ایلان ماسک در آینده می خواهد گوشی هوشمند هم بسازد؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان