• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • تایید حکم پیشین مجید توکلی، زندانی سیاسی مبنی بر پنج سال زندان و دو سال تبعید

تایید حکم پیشین مجید توکلی، زندانی سیاسی مبنی بر پنج سال زندان و دو سال تبعید

پیام جوان: همسر مجید توکلی، زندانی سیاسی، روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن، اعلام کرد که حکم پیشین برای او مبنی بر پنج سال زندان و دو سال تبعید، توسط دیوان عالی جمهوری اسلامی تأیید شده است.

مریم تابنده در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که در نامه وزارت اطلاعات آمده است، این زندانی سیاسی «به دنبال براندازی نظام» جمهوری اسلامی و «استقرار حاکمیت لیبرال است» بنابراین «حکم شعبه تجدید ۳۶ عینا تأیید می‌گردد.»

این حکم تأیید شده، شامل «پنج سال حبس تعزیری، دو سال تبعید، و عدم حضور در فضای مجازی» برای این زندانی سیاسی است.

این در حالی است که هفته گذشته مسعود احمدیان، وکیل مجید توکلی اعلام کرده بود که درخواست اعاده دادرسی این زندانی سیاسی در دیوان عالی جمهوری اسلامی پذیرفته شده است و «عالی‌ترین مرجع قضایی کشور» او را «در خصوص اتهامات انتسابی مجرم ندانست.»

با این حال، حکم تأیید شده توسط دیوان عالی، نشان می‌دهد که درخواست اعاده دادرسی مجید توکلی رد شده است و او همچنان باید به زندان برود.

مجید توکلی، از کنشگران سیاسی در ایران است که نخستین بار در نیمه دوم دهه هشتاد خورشیدی به واسطه فعالیت دانشجویی سال‌ها زندانی شد.

او که به دلیل نگارش و انتشار تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی خود درباره جامعه ایران شهرت دارد، آخرین بار در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بازداشت و پس از ۸۸ روز، به طور موقت آزاد شد. آقای توکلی در حال حاضر برای گذران دوره محکومیتش در زندان اوین به سر می‌برد.

بر اساس گزارش VOA

  اعدام فرهاد سلیمی، زندانی سیاسی کُرد، با وجود تلاش‌های گسترده مدنی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان