• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • جان کربی: ماموریت نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه برای جنگ علیه داعش به‌رغم حملات اخیر ادامه خواهد یافت

جان کربی: ماموریت نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه برای جنگ علیه داعش به‌رغم حملات اخیر ادامه خواهد یافت

پیام جوان: جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز دوشنبه نهم بهمن در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت ماموریت نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه برای جنگ علیه داعش به‌رغم حمله دیروز ادامه خواهد یافت.

به نقل از صدای آمریکا، او با اشاره به دو دیدار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، با تیم امنیت ملی خود از زمان حمله گفت آقای بایدن سرگرم بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ به حمله مرگبار شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی است و ایالات متحده «طبق جدول زمانی خودمان» پاسخ خواهد داد.

جان کربی چندین بار در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران گفت رئیس جمهوری ایالات متحده سرگرم بررسی گزینه‌های مختلف و تصمیم‌گیری در این باره است اما «دنبال جنگ با ایران نیستیم.»

به گفته او، احتمال افزایش شمار زخمی‌ها وجود دارد زیرا نشانه‌های آسیب مغزی تروماتیک ناشی از انفجار لزوما فورا خود را نشان نمی‌دهند.

آقای کربی که در طول کنفرانس خبری خود چندین بار بر عدم تمایل دولت بایدن به گسترده‌تر شدن جنگ در منطقه تاکید کرد، از پاسخ به این که آیا پاسخ آمریکا شامل حمله به داخل ایران خواهد بود، خودداری کرد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت حمله مرگبار گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی باعث افزایش تنش‌ها شده و اگرچه دولت بایدن «قطعا» به آن پاسخ خواهد داد، اما به دنبال افزایش تنش‌ها بیش از سطح فعلی نیست.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا جمهوری اسلامی به طور مستقیم دستور این حمله را داده است یادآور شد حکومت ایران اقدام به آموزش نظامی و تسلیحاتی و تامین مالی آنها می‌کند و آنها را از انجام چنین حملاتی باز نمی‌دارد.

  لوید آستین وزیر دفاع آمریکا: در مقابل تهدیدات مکرر کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران، هوشیار عمل می‌کنیم

جان کربی در پاسخ به پرسشی درباره انتقادهای گسترده قانونگذاران جمهوری‌خواه درباره «ضعف» دولت بایدن و «مماشات» با جمهوری اسلامی گفت دولت بایدن در گذشته نیز به اقدامات حکومت ایران پاسخ داده و همچنان به این رویه خود ادامه خواهد داد.

همزمان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، متعهد شد ایالات متحده در پاسخ به حمله پهپادی شبه ‌نظامیان تحت حمایت حکومت ایران که منجر به کشته شدن سه نیروی آمریکایی و زخمی شدن ده ها تن دیگر شد، «تمام اقدامات لازم» را برای دفاع از نیروهای خود انجام دهد.

آقای آستین در ابتدای دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گفت او و بایدن حملات به نیروهای آمریکایی را تحمل نخواهند کرد و تمام اقدامات لازم را برای دفاع از ایالات متحده و نیروهای خود انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان