• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • حمله موشکی سپاه به اقلیم کردستان عراق، سهم ایران در بازار سلیمانیه را کاهش داد

حمله موشکی سپاه به اقلیم کردستان عراق، سهم ایران در بازار سلیمانیه را کاهش داد

پیام جوان: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقلیم کردستان عراق در سال گذشته، تبعات اقتصادی سنگینی برای ایران داشته است. یکی از این تبعات، کاهش سهم ایران در بازار سلیمانیه، مرکز اقلیم کردستان عراق است.

به گزارش خبرگزاری «ایلنا»، مقامات صنفی در سلیمانیه اعلام کرده‌اند که کالاهای ترکیه‌ای تقریباً تمام بازار این شهر را در اختیار گرفته‌اند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج، سید کمال حسینی، در این باره گفته است: «ترکیه سال‌هاست که بر توسعه اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده و در این زمینه از ایران پیش افتاده است.»

حسینی همچنین افزوده است: «چالش‌های برآمده از رفع تعهدات ارزی حجم صادرات بخش خصوصی به اقلیم کردستان را در سال جاری کاهش داده است.»

به گفته او، حملات موشکی سپاه به اقلیم کردستان و ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی از سوی این اقلیم نیز از دیگر عوامل کاهش سهم ایران در بازار سلیمانیه هستند.

پیش‌تر نیز دولت عراق هرگونه تبادل ارزی توسط صرافی‌ها و بانک‌های عراقی با ایران را ممنوع اعلام کرده بود. این ممنوعیت موجب افزایش ۲۰ درصدی هزینه مبادله اقتصادی با عراق شد که زمینه برای پررنگ‌تر شدن کالاهای ترکیه‌ای و عربستانی در عراق را فراهم کرد.

بر اساس گزارش VOA

  بازار ارز تهران در روز پنجشنبه ۲۶ مرداد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان