• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کره شمالی آزمایش موشک‌های کروز زیردریایی خود را تسریع کرد

کره شمالی آزمایش موشک‌های کروز زیردریایی خود را تسریع کرد

کره شمالی روز یکشنبه ۸ بهمن، دومین آزمایش موشک‌های کروز زیردریایی خود را در یک هفته اخیر انجام داد. این آزمایش‌ها نشان‌دهنده تلاش کره شمالی برای مجهز کردن نیروی دریایی خود به سلاح‌های هسته‌ای است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، شخصاً بر این آزمایش‌ها نظارت داشت. موشک‌ها با موفقیت برای حدود ۷۴۰۰ ثانیه بر فراز دریای شرقی کره پرواز کردند و به هدفی در جزیره‌ای نامشخص برخوردند.

کیم این آزمایش‌ها را «موفقیت‌آمیز و دارای اهمیت استراتژیک» خواند.

موشک‌های کروز کره شمالی معمولاً از حساسیت کمتری نسبت به موشک‌های بالستیک برخوردار هستند و به‌طور صریح در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد ممنوع نشده‌اند. با این حال، تحلیلگران می‌گویند موشک‌های کروز میان‌برد به همان اندازه موشک‌های بالستیک خطرناک بوده و قابلیت‌های جدی برای کره شمالی محسوب می‌شوند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از سلاح‌ها از جمله سیستم‌های موشک‌های بالستیک در حال توسعه و یک پهپاد زیرآبی را آزمایش کرده است. کیم جونگ اون همچنین به‌طور جداگانه از روند ساخت یک زیردریایی هسته‌ای بازدید کرده و درباره ساخت انواع جدیدی از کشتی‌های جنگی بحث و گفت‌وگو کرده است.

اقدامات کره شمالی با واکنش‌های بین‌المللی مواجه شده است. ایالات متحده از کره شمالی خواسته است از اقدامات بی‌ثبات‌کننده بیشتر خودداری کند و به «تعامل دیپلماتیک» بازگردد.

بر اساس گزارش VOA

  کره شمالی از پرتاب ماهواره جاسوسی دفاع کرد، اما آمریکا آن را محکوم کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان