• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن و سوریه را برعهده گرفت

مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن و سوریه را برعهده گرفت

پیام جوان: درپی حمله پهپادی به پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن و سوریه و کشته شدن دستکم ۳ سرباز آمریکایی، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که «مقاومت اسلامی در عراق» متشکل از چند گروه شبه‌نظامی مورد حمایت حکومت ایران، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

به نقل از صدای آمریکا، بر اساس این گزارش، یک مقام ارشد «مقاومت اسلامی عراق» به این روزنامه آمریکایی گفته است: «همانطور که قبلاً گفتیم، اگر ایالات متحده به حمایت از اسرائیل ادامه دهد، تنش تشدید خواهد شد. کلیه منافع آمریکا در منطقه اهداف مشروع هستند و ما به تهدیدهای آمریکا برای پاسخ دادن، اهمیتی نمی‌دهیم؛ از مسیری که در پیش گرفته‌ایم، آگاهیم و شهادت پاداش ماست.»

گروه مقاومت اسلامی عراق از چند زیرگروه، از جمله «کتائب حزب‌الله» و «جنبش نجبا»، تشکیل شده که شدیدا مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و حملات خود را به نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۸، پس از خارج شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت ایالات متحده از توافق هسته‌ای موسوم به برجام، آغاز کرد.

با این حال، یک مقام دولت آمریکا به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که ایالات متحده همچنان در حال ارزیابی دقیق این موضوع است که چه گروهی مسئول حمله روز یکشنبه به سربازان در پایگاه نظامی در اردن بوده است.

  درخواست ده‌ها سناتور جمهوری‌خواه آمریکا برای قطع مذاکرات وین از بایدن به خاطر حمایت ایران از حماس

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان