• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کانادا کمک‌های مالی خود به سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را معلق کرد

کانادا کمک‌های مالی خود به سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی را معلق کرد

پیام جوان: درپی افشای همکاری احتمالی ۱۲ کارمند آژانس «سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی» (آنروا) با حماس در حملات ۷ اکتبر این گروه به اسرائیل، کانادا کمک‌های مالی خود به این آژانس را معلق کرد.

به نقل از صدای آمریکا، احمد حسین، وزیر توسعه بین‌المللی کانادا، روز جمعه اعلام کرد که اتاوا حمله ۷ اکتبر به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند و از اتهامات علیه برخی کارکنان آنروا عمیقاً نگران است و تا زمان مشخص شدن نتایج تحقیقات، کمک‌های مالی خود به آنروا را متوقف می‌کند.

وی همچنین از انجام تحقیقات سازمان ملل در این باره استقبال کرد و گفت که کانادا کمک‌های خود را به مردم غزه از طریق دیگر شرکا ادامه خواهد داد.

این اقدام کانادا پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده نیز کمک‌های مالی به آنروا را در پی اخراج «چندین» کارمند توسط آنروا متوقف کرد.

کانادا در تابستان گذشته ۱۰۰ میلیون دلار به آنروا کمک کرد تا برنامه‌هایی را که شامل آموزش، بهداشت، خدمات اجتماعی و فرصت‌های معیشتی برای پناهندگان فلسطینی می‌شود را پیش ببرد.

آمریکا هم روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به اتهام مشارکت ١٢ کارمند یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل در «حمله تروریستی» ۱۵ مهر حماس به اسرائیل اعلام کرد کمک‌های مالی به این نهاد را «به طور موقت» متوقف کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که اسرائیل اطلاعاتی را به آنروا ارائه داده که نشان می‌دهد کارکنان این آژانس با استفاده از وسایل نقلیه و امکانات آن سازمان در حمله ۷ اکتبر مشارکت داشته‌اند.

وزارت امور خارجه اسرائیل هم روز جمعه و در‌پی اخراج کارکنان (آنروا) که مظنون به همکاری با حماس هستند، خواستار تحقیقات فوری سازمان ملل در این زمینه شد و اعلام کرد که انتظار دارد آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) تحقیقات داخلی فوری را پس از اخراج کارکنانی که گفته می‌شود در حمله مرگبار حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست داشتند، انجام دهد.

  شکایت جمهوری اسلامی از کانادا به دلیل اجازه دادن به قربانیان تروریسم برای دریافت غرامت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان