• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • پیش‌بینی قیمت سکه در بازار روز شنبه ۷ بهمن

پیش‌بینی قیمت سکه در بازار روز شنبه ۷ بهمن

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، در روزهای پایانی هفته قبل، قیمت سکه تمام صعودی شد. فعالان بازار در روزهای یاد شده برای قرارگرفتن این فلز گران‌بهای داخلی در مسیر رشد، به چند دلیل اشاره کردند.

نخست اینکه با وجود عقب‌نشینی قیمت طلای جهانی، این قیمت دلار بود که به بازار سکه سیگنال صعود صادر کرد. گفتنی است که بازار ارز هفته گذشته شاهد رشد هیجانی نرخ دلار بود؛ موضوعی که نادر بذر افشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز در تازه‌تربن اظهارات خود به آن اشاره کرد و گفت علاوه بر اثر گذاری قیمت دلار، اخبار سیاسی و اقتصادی منطقه هم به رشد سکه دامن زده است.

از سوی دیگر، معامله‌گران رشد شارپی قیمت سکه رفاه در بورس را نیز به عنوان دومین عامل زمینه‌ساز برای هیجانی شدن قیمت سکه در بازار یاد می‌کنند. از روزهای میانی هفته گذشته بورس کالا دامنه نوسان قیمت سکه را از ۵ درصد به منفی ۱ درصد کاهش داد تا از تزریق هیجان از بازار سرمایه به بازار ارز ‌و‌ طلا جلوگیری کند.

بررسی هسته مرکزی بازار سکه نشان می‌دهد معامله‌گران در انتظار عرضه سکه تمام بدون تاریخ هستند. برخی از تحلیلگران بازار معتقدند که عرضه سکه تمام توسط بانک مرکزی می تواند اثرگذاری اخبار منطقه را تا حدودی کمرنگ کند و تا حدودی مانع نوسانات صعودی بازار سکه شود.

برخی از تحلیلگران اقتصادی هم بر این باورند که با عرضه سکه‌های جدید و عقب نشینی نرخ دلار می‌توان به ریزش قیمت سکه امیدوار بود. تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در حال حاضر مرز ۳۳ میلیون تومان و مرز ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و اگر فلز گران‌بهای داخلی پایین این محدوده تثبیت دهد احتمال عقب‌نشینی آن تا نیمه کانال ۳۱ میلیون تومان و همچنین پله‌های پایین‌تر وجود دارد.

  قیمت سکه تمام امروز سه شنبه 7 فروردین ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان