سن پدرو به اولین پیاده‌راه دائمی سن‌حوزه تبدیل می‌شود

پیام جوان: به نقل از ان بی سی بی اریا، شورای شهر سن‌حوزه با رأی‌گیریِ روز سه‌شنبه تصمیم گرفت بخشی از خیابان سن پدرو در مرکز شهر را به‌طور دائم برای تردد خودروها مسدود کند.

تجربه‌ی اولیه‌ی بستن این خیابان برای تردد خودروها در جولای ۲۰۲۰ انجام شد و حالا صاحبان مشاغل و ساکنان محله با چهره‌ی بدونِ ترافیکِ آن آشنا هستند.

با این رأی‌گیری، خیابان سن پدرو به اولین پیاده‌راه دائمی سن‌حوزه در ۵۲ سال گذشته تبدیل می‌شود.

این ایده در دوران همه‌گیری کرونا به‌عنوان راهی برای ایجاد فضای امن‌تر برای غذاخوری‌های روباز مطرح شد و از آن زمان تاکنون، تردد خودروها در این بخش بین خیابان‌های سانتا کلارا و سنت جان ممنوع شده است.

صاحبان مشاغل می‌گویند ممنوعیت تردد خودروها برای کسب‌وکارشان مفید بوده است.

دیوید مولوهیل از اُفلاهِرتیز می‌گوید: «به‌طور کلی فکر می‌کنم تجربه‌ی مثبتی بوده است و به‌خصوص در شب‌های جمعه و شنبه، افراد بیشتری را در خیابان‌ها می‌بینم نسبت به زمانی که تردد خودروها آزاد بود.»

ساکنان محله هم می‌گویند بسته شدن خیابان، موجب همبستگی بیشتر آن‌ها شده است.

شهردار مت ماهان معتقد است که مسدود کردن دائمی بخشی از خیابان سن پدرو می‌تواند رونق اقتصادی به مشاغل بدهد و به مرکز شهر کمک کند تا به‌جای دور باطل، رونق و شکوفایی را تجربه کند.

او می‌گوید: «وقتی فضای عمومی را پس می‌گیریم و اجازه می‌دهیم عابران و مشتریان از آن استفاده کنند، فرصت‌های بیشتری برای موفقیت کسب‌وکارهای کوچک‌مان در مرکز شهر و فراتر از آن ایجاد می‌شود. ساکنان می‌توانند برای رویدادها و موارد دیگر به مرکز شهر بیایند و در نهایت، همگی در اجتماع با هم متحد شویم.»

  I-680 شمال از Sunol به Pleasanton در تعطیلات آخر هفته بسته می‌شود

حالا که شورای شهر پیاده‌راه دائمی را تأیید کرده است، شهر با اضافه کردن روشنایی و انجام سایر مواردِ بهبود، اقدامات بعدی را پیش خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان