• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • اگر زمین فقط برای پنج ثانیه فاقد اکسیژن شود چه می‌شود؟

اگر زمین فقط برای پنج ثانیه فاقد اکسیژن شود چه می‌شود؟

پیام جوان: اگر اکسیژن زمین فقط برای پنج ثانیه متوقف شود، اگرچه بیشتر انسان‌ها می‌توانند نفس خود را برای مدت طولانی حبس کنند، اما فقدان این عنصر گازی حیاتی جهان ما را به هرج و مرج می‌اندازد.

به نقل از ایتنا، اگر این اتفاق بیفتد در ابتدا بدن شما که احتمالا متوجه آن نمی‌شود، اما زمانی که آسمان به دلیل کمبود اکسیژن در جو کاملا سیاه شود، متوجه آن خواهید شد.

متخصص مولیگان که اصالتاً اهل ونکوور کانادا است و بیشتر به خاطر ویدیوهایش درباره فضا، فناوری، آینده و چهره‌های علمی مشهور مانند آلبرت انیشتین و کارل سیگان شناخته شده است و نزدیک به ۹۶۳۰۰۰ دنبال کننده دارد، می‌گوید: در صورت اتمام اکسیژن زمین، هر نوع حمل و نقلی که متکی به احتراق باشد بلافاصله کار خود را متوقف می‌کند و باعث سقوط هواپیما‌ها از آسمان و توقف کار میلیون‌ها خودرو می‌شود.

او افزود: موضوع مهمتر این که در این صورت لایه اوزون نیز از بین می‌رود.

در حالی که انسان‌ها فقط در این شرایط تاریک و جدید این اثرات مخرب برای زمین را احساس می‌کنند و می‌شنوند، مولیگان می‌گوید که پرده گوش انسان به دلیل تغییر فشار هوای اتمسفر نیز ایجاد شده توسط خلاء اکسیژن از بین می‌رود.

اما شاید بزرگترین شگفتی در این سناریو این باشد که کل سیاره به سرعت شروع به انقباض می‌کند و از پوسته به سمت پایین در خود منفجر می‌شود.

مولیگان می‌گوید: از آن جایی که پوسته زمین از ۴۵ درصد اکسیژن تشکیل شده است، به طور کامل فرو خواهد ریخت.

  خواص دارویی زنجبیل و ترب‌کوهی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان