• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • برنامه Nimbo Earth Online مبتنی بر هوش مصنوعی در رقابت باگوگل ارث

برنامه Nimbo Earth Online مبتنی بر هوش مصنوعی در رقابت باگوگل ارث

پیام جوان: به نقل از ایتنا، استارت آپ فرانسوی Kirmap یک دوقلوی دیجیتالی از زمین ایجاد کرده است که ادعا می‌کند جدیدترین نما‌های سیاره ما را ارائه می‌دهد. این برنامه Nimbo Earth Online نام دارد و تنها پلتفرمی است که هر ماه تصاویر ماهواره‌ای جدیدی از جهان ارائه می‌دهد، در حالی که Google Earth تصاویر خود را هر چند ماه تا یک سال یک بار به روزرسانی می‌کند.

هوش مصنوعی
جهان بینی تاریخی نیمبو بر اساس تصاویر ماهواره‌ای سنتینل ۱ و ۲ است که توسط برنامه کوپرنیک اتحادیه اروپا ارائه شده است که برای مشاهده به دو صورت دو بعدی و سه بعدی در دسترس هستند.

در این برنامه ابر‌ها از طریق تکنیک‌های یادگیری عمیق به طور کامل از تصاویر حذف می‌شوند، اما اساساً هوش مصنوعی به دنبال جدیدترین تصویر غیر ابری از همان منطقه است و ابر‌ها را با آن تصویر جایگزین می‌کند.

یک نکته وجود دارد: نیمبو تنها وضوح ۱۰ متر در هر پیکسل را ارائه می‌دهد که بسیار کمتر از Google Earth است، اما سازندگان آن می‌گویند جادوی واقعی ابزار این است که به شما امکان می‌دهد ببینید سیاره ما چگونه از هر ماه تغییر می‌کند. این ویژگی داده‌های بی‌نظیری را برای دانشمندان، روزنامه‌نگاران، محیط‌بانان یا هر کسی فراهم می‌کند که می‌خواهد زمین را بیشتر بشناسد.

علاوه بر این، این برنامه در دسترس همگان است؛ زیرا هر کاربری می‌تواند یک حساب کاربری رایگان ایجاد کند و آن را امتحان کند. اگرچه کیفیت آن به خوبی Google Earth نیست، اما میزبان بسیاری از ویژگی‌های فوق العاده است که در پلتفرم غول فناوری در دسترس نیستند. از جمله عملکرد تقسیم و پیمایش که به شما امکان می‌دهد تصاویر قبل و بعد را در یک نما مقایسه کنید.

  پهبادها جایگزین پستچی‌ها می‌شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان