• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کانادا اعطای مجوز کار به برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را متوقف می‌کند

کانادا اعطای مجوز کار به برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را متوقف می‌کند

پیام جوان: دولت کانادا روز دوشنبه اعلام کرد برای کنترل بحران مسکن و خدمات در این کشور ویزای دانشجویان خارجی را به سقف دو سال محدود و اعطای مجوز کار به برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد را نیز متوقف می‌کند.

به نقل از صدای آمریکا، کانادا از سپتامبر گذشته نیز صدور مجوز کار برای دانشجویانی که از دانشگاه‌های نیمه‌دولتی فارغ‌التحصیل می‌شوند را متوقف کرده بود.

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در همین زمینه گفت: «برخی از موسسات خصوصی با راه‌اندازی پردیس‌های دانشجویی کم‌فایده و دریافت هزینه‌های تحصیلی بالا از دانشجویان بین‌المللی به طور قابل توجهی جذب این دانشجویان را افزایش داده‌اند اما از این دانشجویان حمایتی نمی‌کنند که این افزایش بر وضعیت مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات اثر منفی گذاشته است.»

او افزود: «با مصوبه جدید صدور ویزاهای دانشجویی دستکم ۳۵ درصد کاهش می‌یابد و انتظار داریم که این کاهش مستقیما به کاهش قیمت اجاره مسکن در شهرهای مختلف کمک کند.»

سیاست‌های مهاجرتی دولت ترودو در چند سال گذشته باعث رشد سریع جمعیت مهاجران در این کشور شده است. کارشناسان معتقدند این سیاست بر خدماتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و هزینه‌های مسکن تاثیر منفی گذاشته و باعث رشد قیمتها شده است.

در سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰۰ هزار دانشجوی خارجی در کانادا تحصیل می‌کردند که بیش از ۲۰۰ هزار نفر نسبت به یک دهه پیش از آن بیشتر است.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نیز جمعیت کانادا با سریع‌ترین رشد خود در بیش از شش دهه گذشته روبرو شد به‌طوریکه جمعیت این کشور از مرز ۴۰ میلیون نفر گذشت.

اجاره خانه نیز در دو سال گذشته در این کشور ۲۲٪ افزایش داشته است.

  شدت گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین به رغم مذاکرات

همین مسائل باعث کاهش حمایت‌های مردمی از جاستین ترودو، نخست وزیر و رهبر حزب لیبرال شده و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در صورت برگزاری انتخابات، او و حزبش با شکستی سنگین روبرو خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان