• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بازداشت ۲ نفر به اتهام توهین به قاسم سلیمانی و کشته‌شدگان حادثه کرمان

بازداشت ۲ نفر به اتهام توهین به قاسم سلیمانی و کشته‌شدگان حادثه کرمان

پیام جوان: در پی انفجارهای کرمان که بنا بر گزارش‌های رسمی موجب کشته‌شدن بیش از ۹۰ نفر شد، مقامات جمهوری اسلامی با تشدید سرکوب آزادی بیان در فضای مجازی، اقدام به بازداشت شماری از شهروندان کردند.

به گزارش خبرگزاری‌های دولتی، دو ادمین پیج اینستاگرام و واتس‌آپ در استان سمنان به اتهام توهین به قاسم سلیمانی و کشته‌شدگان حادثه کرمان بازداشت شدند.

محمدرضا فدائیان، رئیس پلیس فتا استان سمنان، مدعی شد که این افراد با انتشار محتوایی به قاسم سلیمانی و کشته‌شدگان حادثه کرمان «توهین» کرده و خواستار «تحریم انتخابات» بودند.

رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا، نیز ۱۶ دی ماه از اجرای «طرح ضربتی» برخورد با عوامل «تشویش اذهان عمومی» پس از حادثه کرمان خبر داد و گفته بود که بالغ بر ۵۰۰ تارنمای حاوی محتوای توهین‌آمیز شناسایی و «تحت پایش‌های سایبری» قرار گرفتند.

یکی از بازداشت‌های صورت گرفته مربوط به یک پزشک فوق تخصص اطفال در بجنورد بود که پس از انتشار تصویر «کتلت» در صفحه اینستاگرام خود توسط نیروهای اطلاعات سپاه یزد بازداشت شد.

نیروهای امنیتی یک دانشجوی داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد نیز به دلیل انتشار توییت انتقادی درباره انفجارهای اخیر در کرمان بازداشت کردند.

بر اساس گزارش VOA

  Beth Carvalho, Brazil’s ‘godmother of samba,’ dies at 72

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان