نتانیاهو: ما داریم مستقیماً به ایران حمله می‌کنیم

پیام جوان: به گزارش رسانه‌های اسرائیل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پنج‌شنبه ۲۸ دی در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید «چرا اسرائیل به جای حمله مستقیم به ایران به حمله به نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی بسنده می‌کند» گفت: «چه کسی می‌گوید ما به ایران حمله نمی‌کنیم؟ ما داریم مستقیماً به ایران حمله می‌کنیم.»

به نقل از صدای آمریکا، نتانیاهو افزود: «[جمهوری اسلامی] سر اختاپوس است. فکر می‌کنید ایران می‌خواهد در سراسر خاورمیانه چه کار کند؟ می‌خواهد آن را کنترل کند و باعث فروپاشی آن شود.»

حکومت جمهوری اسلامی بارها اسرائیل را به انجام حملات مرگبار علیه دانشمندان و تأسیسات هسته‌ای در داخل ایران متهم کرده است، اما اسرائیل در مورد چنین عملیاتی اظهارنظر نمی‌کند.

پیشتر دیوید بارنیا، رئیس موساد، روز یکشنبه ۱۹ شهریور در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم دانشگاه رایشمن اسرائیل گفته بود که کشورش آماده حمله به «قلب تهران» برای ردیابی ده‌ها عاملان جمهوری اسلامی است که برای ضربه زدن به اهداف اسرائیلی و یهودی در سراسر جهان تلاش می‌کند.

او گفت: «پیام ما رسا، واضح، و قاطع است: اشتباه نکنید، آنهایی که تصمیم به اعزام عاملان خود گرفتند. مطمئن باشند که ما شما را پیدا می‌کنیم و عدالت را اجرا خواهیم کرد. این در گذشته ثابت شده است و در آینده هم ما آن را در سطح بالاتری انجام خواهیم داد.»

بارنیا در ادامه گفته بود: «تاوان آن در اعماق ایران، در قلب تهران تعیین می‌شود.»

  اسرائیل به دنبال تصرف غزه نیست، اما حضور یک نیروی معتبر در این منطقه ضروری است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان