• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • جزییاتی درباره تخفیف ۷۰ دلاری iphone 15 در چین

جزییاتی درباره تخفیف ۷۰ دلاری iphone 15 در چین

پیام جوان:​​​​​​​ شرکت اپل در پی نگرانی نسبت به کاهش تقاضا برای گوشی پرچمدار خود، برای اولین بار در سال‌های اخیر، تخفیف‌هایی به میزان ۵۰۰ یوان (۷۰ دلار) روی جدیدترین آیفون‌های خود در چین عرضه کرده است.

اپل بی‌سر و صدا، این تخفیف را روز دوشنبه در وب سایت رسمی چینی خود اعلام کرد. این فروش ویژه از ۱۸ ژانویه تا ۲۱ ژانویه، قبل از فصل خرید سال نوی چینی اجرا می‌شود و تخفیف عرضه شده برای آیفون معادل حدود ۵ درصد از گران‌ترین مدل این گوشی است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این اقدام اپل با ترجیح فزاینده چین برای گوشی‌های برندهای محلی مانند شرکت فناوری هواوی و همچنین دستور ممنوعیت استفاده از دستگاه‌های خارجی در شمار زیادی از سازمان‌ها و شرکت‌های تحت حمایت دولت، مصادف شده است. تحلیلگران می‌گویند که آیفون ۱۵ اپل پس از عرضه در چین در سال میلادی گذشته، فروش بسیار ضعیف‌تری نسبت به نسل قبلی این گوشی داشته است.

جفریز هشدار داده است که فروش آیفون در سال ۲۰۲۳ در چین، ممکن است ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده باشد. هواوی چند هفته پیش از آغاز فروش آیفون ۱۵ در سپتامبر، گوشی میت ۶۰ پرو را معرفی کرد که در ساخت آن از پردازنده چینی استفاده شده و باعث جلب مصرف کنندگانی شد که پیش از این، طرفدار آیفون بودند. جفریز برآورد کرد که هواوی، ۳۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۳ عرضه کرده و محدودیت‌های عرضه، مانع عرضه بیشتر از این میزان شده است.

شرکای خرده‌فروشی چینی اپل در گذشته، تخفیف‌های بزرگتری را برای جدیدترین آیفون‌ها عرضه کرده بودند. خود اپل معمولا هر سال پیش از سال نوی چینی که در فوریه است و مهمترین تعطیلات این کشور محسوب می‌شود، تخفیف می‌دهد اما طی سال‌های گذشته، هرگز قیمت‌ جدیدترین مدل‌های آیفون‌ را کاهش نداده بود.

  تسلیم شدن تیک‌تاک به قوانین سرویس‌های دیجیتال اتحادیه اروپا

بر اساس گزارش بلومبرگ، تخفیف‌های امسال همه چیز از آیفون ۱۳ تا آیفون ۱۵ پرو مکس را در بر می‌گیرد. طبق وب سایت خود، اپل همچنین برای فروش دستگاه‌هایی از جمله مک بوک ایر، اکثر مدل‌های آی پد، برخی از ایرپاد و اپل واچ، تخفیف خواهد داد. این شرکت ۸۰۰ یوان از قیمت مک بوک ایر را پایین برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان