بودجه پیشنهادی گاوین نیوسام با کسری قابل توجه برای کالیفرنیا

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، روز چهارشنبه برنامه‌ای برای هزینه‌های ۲۹۱ میلیارد دلاری ایالتی با کسری تخمینی ۳۷٫۹ میلیارد دلاری اعلام کرد.

این میزان، کمتر از کسری ۶۸ میلیارد دلاری است که دفتر تحلیلگر قانونگذاری در ماه دسامبر پیش‌بینی کرده بود. این اختلاف، احتمالاً تا حدی به دلیل بهبود بازار سهام است. اما نیوسام می‌گوید مقامات مالی او همچنین با مشاوران قانونگذاری درباره درآمد و مخارج اختلاف نظر دارند.

او گفت: «ما فقط کمی نسبت به آن‌ها درباره سال آینده بدبین‌تر هستیم.»

نیوسام برای سال مالی که از اول جولای شروع می‌شود، طرحی برای نحوه‌ی خرج مالیات‌دهندگان و سایر منابع مالی ایالت ارائه کرد. او شش ماه آینده را صرف نهایی کردن طرح نهایی با مجلس قانونگذاری که آن هم تحت کنترل دموکرات‌هاست، خواهد کرد.

فرماندار پیشنهاد می‌‌کند ۱۳ میلیارد دلار از ذخایر ایالتی برای پوشش بخشی از کسری برداشت شود. او همچنین ۸٫۵ میلیارد دلار کاهش مخارج پیشنهاد می‌کند. تقریباً ۳ میلیارد دلار از آن از برنامه‌های اقلیمی و ۱٫۲ میلیارد دلار دیگر از برنامه‌های مسکن تأمین خواهد شد.

برخلاف دولت فدرال، قانون کالیفرنیا می‌گوید ایالت باید بودجه‌ی متوازنی تصویب کند، به این معنی که نمی‌تواند بیشتر از درآمدی که دارد، خرج کند. نیوسام و قانونگذاران توانستند با ترکیبی از انجام کاهش‌های کوچک‌تر، استقراض و هل دادن برخی هزینه‌ها به سال‌های آینده، از انجام کاهش‌های عمده‌ی مخارج در سال گذشته اجتناب کنند.

تصمیم‌گیری درباره نحوه‌ی رسیدگی به کسری، با توجه به انتخابات امسال که در آن بسیاری از قانونگذاران از رأی‌دهندگان درخواست می‌کنند آن‌ها را در ساکرامنتو نگه دارند، ممکن است بسیار حساس باشد. در همین حال، هر تصمیمی که نیوسام بگیرد، از دریچه‌ی جاه‌طلبی‌های سیاسی آینده‌ی او دیده خواهد شد. دوره فرمانداری این دموکرات تا ۲۰۲۶ ادامه می‌یابد و او ممکن است در سال ۲۰۲۸ برای ریاست‌جمهوری نامزد شود.

  صدها هزار نفر از کالیفرنیایی‌ها همچنان در انتظار دریافت کمک‌های اجاره کووید 19 هستند

برخی از مدیران مدارس از کاهش‌ها می‌ترسیدند، زیرا آموزش، بخش بزرگی از هزینه‌های ایالتی را تشکیل می‌دهد. اما به نظر می‌رسد مدارس دولتی و ۵٫۸ میلیون دانش‌آموزی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهند، از کاهش‌های شدید اجتناب کرده‌اند. نیوسام پیشنهاد می‌کند برای جبران کمبود، ۵٫۷ میلیارد دلار از حساب پس‌انداز ویژه ایالتی برای آموزش دولتی برداشت شود.

قانون تأییدشده توسط رأی‌دهندگان، ایالت را ملزم می‌کند که در بیشتر سال‌ها حدود ۴۰ درصد از بودجه خود را صرف آموزش دولتی کند. در طول رکود بزرگ، مدارس دولتی با کاهش‌های عمیقی مواجه شدند که منجر به اخراج‌ها و تعطیلی مدارس شد و بسیاری از مناطق هنوز در حال بهبود از آن هستند.

همچنین این یک وضعیت به‌خصوص دشوار برای مدارس دولتی است. میلیاردها دلار کمک مالی فدرال کرونا در ماه سپتامبر منقضی خواهد شد و مناطقی که به این هزینه‌ها وابسته شده‌اند، باید راه‌هایی برای جایگزینی آن پول در بودجه خود پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان