• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • انفجارهای «مهیب» در مراسم حکومتی سالگرد قاسم سلیمانی؛ شمار کشته شدگان به بیش از ۱۰۰ تن رسید

انفجارهای «مهیب» در مراسم حکومتی سالگرد قاسم سلیمانی؛ شمار کشته شدگان به بیش از ۱۰۰ تن رسید

پیام جوان: خبرگزاری‌ها در ایران از انفجارهای «مهیب» در مراسم حکومتی سالگرد قاسم سلیمانی، در روز چهارشنبه ۱۳ دی خبر می‌دهند که موجب کشته و مجروح شدن ده‌ها تن شده است.

به نقل از صدای آمریکا، بر اساس اعلام رئیس اورژانس کرمان شمار کشته‌شدگان انفجارها در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی تا ساعت ۱۷:۳۲ به وقت ایران، به ۱۰۳ تن افزایش یافته است و تعداد مجروحان در حال حاضر ۱۴۱ تن است. حال برخی مصدومان وخیم گزارش شده است.

پیشتر بابک یکتاپرست، مدیر روابط عمومی اورژانس ایران، به «خبرگزاری دانشجو» گفته که این انفجار «تروریستی» بوده و در جریان آن ۷۳ تن کشته و ۱۷۰ تن مجروح شده‌اند و «حال مصدومین وخیم است.»

پیشتر خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، به نقل از «برخی منابع» مدعی شده است که «در ورودی گلزار شهدای کرمان، دو کیف بمب‌گذاری شده وجود داشته» که «ظاهرا با ریموت» منفجر شده‌اند.

به گفته مدیرعامل هلال احمر کرمان، یک زن امدادگر در جریان این حادثه کشته و دو امدادگر نیز مصدوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، انفجارها «در محدوده مسجد صاحب‌الزمان» و در «مسیر منتهی به گلزار شهدا» رخ داده و معاون استانداری کرمان مدعی شده که «این حادثه یک حمله تروریستی است.»

در این حال خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی، به نقل از ذبیح‌الله اعظمی ساردونی، نماینده جیرفت، گزارش داد که «چهار انفجار» در جریان مراسم حکومتی سالگرد قاسم سلیمانی رخ داده است.

دقایقی پس از این انفجارها صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران شمار کشته‌ها را «۲۰ تن» اعلام کرده و مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان نیز گفته بود که تاکنون «۵۰ تن» مجروح شده‌اند. خبرگزاری حکومتی ایرنا به نقل از رئیس اورژانس کرمان گفته که در نتیجه این انفجار، «۱۵ نفر» مجروح شده‌اند.

  آماده باش کامل اورژانس برای چهارشنبه سوری

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان نیز گفته بود که «تا این لحظه ۲۰ شهید و بیش از ۲۰ مصدوم به بیمارستان انتقال داده‌ایم.»

خبرگزاری مهر اعلام کرده که «به دلیل ازدحام در حدود ۲۰ نفر مصدوم شده‌اند» و مسئولان «گلزار شهدای کرمان» از حاضران خواسته‌اند آن محل را «سریعا تخلیه کنند.»

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان گفته که علت انفجارها «دو بمب‌گذاری» بوده اما سعید شعرباف، شهردار کرمان، گفته که روشن نیست این انفجارها که «با فاصله ۱۰ دقیقه» در «مزار شهدای گمنام» کرمان رخ داده، «بر اثر ترکیدن کپسول گاز یا انتحاری بوده است.»

بنا بر گزارش ایرنا، «اما برخی منابع گفته‌اند که انفجار دوم نیز اتفاق افتاده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان