• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • ایالت مین، دونالد ترامپ را از فهرست انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۴ حذف کرد

ایالت مین، دونالد ترامپ را از فهرست انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۴ حذف کرد

پیام جوان: به گزارش ان تی دی، مقام ارشد انتخاباتی ایالت مین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، را از فهرست انتخابات مقدماتی سال ۲۰۲۴ این ایالت بر اساس تفسیری از متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا حذف کرد.

شینا بلوز، دبیر ایالت مین که مسئولیت نظارت بر انتخابات این ایالت را بر عهده دارد، روز پنجشنبه این تصمیم را اعلام کرد و مدعی شد که فردی که از شورش حمایت یا در آن شرکت کرده باشد، واجد شرایط تصدی عالی ترین مقام نیست.

بلوز در حکم خود نوشت: “من به این نتیجه می‌رسم که درخواست اولیه آقای ترامپ نامعتبر است.” به طور خاص، من اظهار می‌کنم که اظهارنامه موجود در فرم رضایت کاندیدا او نادرست است زیرا او واجد شرایط تصدی مقام ریاست جمهوری تحت بند سه متمم چهاردهم نیست.”

شینا بلوز، که اجرای حکم خود را تا زمان انتظار تجدیدنظر در دادگاه ایالتی متوقف کرد، پس از ارائه سه درخواست مبنی بر عدم صلاحیت رئیس جمهور ترامپ به دفتر خود، روز ۱۵ دسامبر یک جلسه عمومی برگزار کرد.

این تصمیم شینا بلوز برای حذف نام رئیس جمهور ترامپ از فهرست انتخابات این ایالت پس از رای دادگاه عالی کلرادو در تاریخ ۱۹ دسامبر مبنی بر حذف او از فهرست انتخابات مقدماتی کلرادو، که GOP کلرادو به دیوان عالی ایالات متحده آمریکا اعتراض کرده است، اتخاذ شد.

  جنجال بر سر تغییر نام فرودگاه بین المللی اوکلند؛ هیئت مدیره بندر اوکلند در مورد تغییر نام فرودگاه رای می دهد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان