• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هزاران واحد داروی تقلبی اوزمپیک را ضبط کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هزاران واحد داروی تقلبی اوزمپیک را ضبط کرد

پیام جوان: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد که هزاران واحد داروی تقلبی اوزمپیک را ضبط کرده است. این دارو که برای درمان دیابت نوع ۲ و کاهش وزن استفاده می‌شود، از طریق منابع دارویی موجه توزیع شده بود.

FDA و شرکت نووو نوردیسک، سازنده اوزمپیک، در حال آزمایش این آمپول‌ها هستند. هنوز اطلاعاتی در مورد ماهیت، کیفیت یا ایمنی این داروهای جعلی وجود ندارد، اما FDA اعلام کرد که پنج مورد بیماری با این داروهای ساختگی مرتبط بوده است که هیچ‌کدام جدی نبوده‌اند.

FDA می‌گوید که آمپول‌های جعلی یک میلی‌گرمی سماگلوتاید، ماده فعال اوزمپیک، ممکن است هنوز برای فروش در دسترس باشند. این آمپول‌ها علاوه بر خود دارو، سوزن‌ها، برچسب‌ها، جعبه و اطلاعات بهداشتی همراه آن نیز تقلبی هستند.

سماگلوتاید یک هورمون است که پس از خوردن غذا توسط روده ترشح می‌شود. این هورمون با کمک به تولید انسولین، کاهش سرعت تخلیه معده و کاهش قند خون، به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

در ماه‌های اخیر، از مزایای اوزمپیک در کاهش وزن استقبال زیادی شده است. هنرپیشه‌ها و چهره‌های سرشناس متعددی از این دارو برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود استفاده کرده‌اند.

محبوبیت روزافزون اوزمپیک، علاوه بر این که آن را مدتی از دسترس بیماران مبتلا به دیابت خارج کرد، منجر به مسمومیت‌هایی نیز شده است. گزارش اخیر مرکز سم آمریکا نشان می‌دهد که از اول ژانویه تا سی‌ام نوامبر سال جاری، حداقل ۲ هزار و ۹۴۱ آمریکایی در معرض دز بیش از حد سماگلوتاید قرار گرفتند.

در ایران نیز استفاده از داروهای کاهش وزن رواج یافته است. هرچند اوزمپیک به بازار داروی ایران راه پیدا نکرده است، اما گزارش‌های منتشر‌شده در فضای مجازی حاکی از افزایش مصرف داروهای مشابه دیگر مانند متفورمین است.

  تلاش شورای شهر سن‌حوزه برای الزام ساکنین به دریافت دوز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹

تمامی این داروها مانند هر داروی دیگری دارای عوارض جانبی متعددی هستند و برای همه مناسب نیستند و باید تحت نظر پزشک مصرف شوند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان