شیوع COVID-19 و آنفولانزا در کالیفرنیا در حال افزایش است

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، مقامات بهداشتی می‌گویند عفونت‌های تنفسی در سراسر ایالت در حال افزایش است. COVID-19 ، RSV و آنفولانزا امسال به عنوان یک تهدید سه گانه شناخته می شوند و مردم باید برای حفظ سلامت خود اقدامات احتیاطی انجام دهند.

تعداد موارد ابتلا به این بیماری ها به اندازه سه سال گذشته زیاد نیست، اما کارشناسان بهداشت می‌گویند که شاهد افزایش آن هستند و مردم باید به یاد داشته باشند که این ویروس ها هنوز وجود دارند.

دکتر مونیکا گاندی، متخصص بیماری های عفونی در UCSF ، گفت: “تفاوت بین اکنون و چهار سال پیش این است که یک ویروس تنفسی دیگر به ترکیب آنفولانزا ، RSV و اکنون COVID پیوسته است.”

به گفته وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا، عفونت‌های تنفسی روند صعودی دارند و در هفته گذشته پذیرش در بیمارستان برای بیماران COVID-19 ، ۴٫۸ درصد افزایش یافته است. در همین زمان، پذیرش در بیمارستان برای موارد آنفولانزا ۱۸٫۸ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: “از بین هر سه مورد از این عفونت ها، آنفولانزا در واقع موردی است که من بیشترین توجه را به آن معطوف می کنم. COVID شروع به افزایش کرده است، اما در واقع آنفولانزا بوده است که در دو هفته گذشته افزایش یافته است.”

گاندی می‌گوید مواردی از RSV یا ویروس سینسیشیال تنفسی نیز شناسایی شده است، اما تاکنون به اندازه سال گذشته زیاد نبوده است. او می‌گوید افراد مسن بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

گاندی گفت: “امسال بسیار منحصر به فرد است. ما یک واکسن RSV برای افراد ۶۰ ساله و بالاتر داریم. این بسیار مهم است و ما قبلاً هرگز این را نداشته ایم.”

  بررسی خودکشی یک پرستار در مرکز پزشکی سانتا کلارا

گاندی می گوید در سطح ملی ، سالانه حدود ۵۰۰۰۰ نفر بر اثر عفونت آنفولانزا جان خود را از دست می دهند و اکنون COVID-19 به همین نقطه عطف رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان