طالبی‌های وارداتی از مکزیک، منبع احتمالی شیوع سالمونلا در آمریکا

پیام جوان: به گزارش وسترن ژورنال، در روز جمعه، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) هشدار دادند که شیوع عفونت سالمونلا به سرعت دو برابر شده است. از زمان گزارش اولیه این سازمان در ۱۷ نوامبر، ۵۶ نفر دیگر به سویه شیوع سالمونلا آلوده شده اند.

این تعداد کل عفونت ها در ایالات متحده را به ۹۹ مورد در ۳۲ ایالت افزایش می دهد. از زمان به‌روزرسانی ۱۷ نوامبر، ۲۸ نفر دیگر نیز در بیمارستان بستری شده‌اند که تعداد کل بستری‌ها را به ۴۵ نفر رسانده است.

علاوه بر همه اینها، مینسوتا نیز دو مورد مرگ را گزارش کرده است که به شیوع سالمونلا مرتبط است.

در حال حاضر، آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام کرده است که همین شیوع باعث یک مرگ در شمال مرز و همچنین ۶۳ مورد دیگر آزمایشگاهی تایید شده سالمونلا در کانادا شده است.

کانادا همچنین شاهد بستری شدن ۱۷ نفر به دلیل این مشکل بوده است.

در مورد منبع این شیوع بین‌المللی ناگهانی، CDC خاطرنشان می‌کند که مصاحبه با افراد بیمار و یافته‌های آزمایشگاهی از این نظریه حمایت می‌کنند که این سالمونلا از طالبی‌ها سرچشمه گرفته است.

این موضوع منجر به فراخوانی انواع برندهای طالبی شده است که CDC در یک نسخه جداگانه به آن اشاره کرده است.

برندها و محصولات مختلف طالبی که فراخوانده شده اند عبارتند از:

• طالبی‌های پیش‌برش شده برند “Vinyard”
• طالبی‌های کامل “ALDI”
• طالبی‌های پیش‌برش شده برندهای “Freshness Guaranteed” و “RaceTrac”
• طالبی‌های کامل “Malichita” یا “Rudy” که شامل شماره ۴۰۵۰ و “Product of Mexico/produit due Mexique” هستند

دولت کانادا همچنین به طور خاص به طالبی‌های “Malichita” و “Rudy” اشاره کرد و هر دو نوع طالبی کامل را به عنوان “منبع احتمالی شیوع” برچسب زد.

  کلودیا گلدین، اقتصاددان آمریکایی و استاد دانشگاه هاروارد برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۳ شد

با توجه به اینکه این طالبی‌ها از مکزیک بودند، عدم نظارت بر این محصولات برای دکتر مارک استیگل، استاد بالینی پزشکی، طبق گفته فاکس نیوز، مایه تاسف است.

سیگل به فاکس گفت: “این طالبی‌ها از مکزیک می‌آیند و انتقال باکتری‌ها می‌توانند از طریق دست‌اندرکاران غذا یا آلودگی حیوانات یا آبیاری باشند.”

سیگل گفت که کل این شیوع و فراخوانی “هشداری بیدارکننده دیگر” بود که نشان می‌دهد محصولاتی که در مکانی کشت می‌شوند که ایالات متحده کنترل کمی یا اصلاً ندارد، می‌توانند در بسیاری از ایالت‌ها بسته‌بندی و فروخته شوند و بسیاری از افراد را به خطر بیاندازند.

به گفته CDC، شایع ترین علائم عفونت سالمونلا عبارتند از: اسهال (احتمالاً خونی)، تب، گرفتگی شکم، حالت تهوع، استفراغ یا سردرد.

علائم معمولاً ظرف یک هفته پس از عفونت شروع می شود، اگر نه زودتر (CDC اشاره می کند که علائم می توانند در عرض شش ساعت ظاهر شوند) و می توانند از چهار روز تا یک هفته ادامه داشته باشند.

از بعدازظهر یکشنبه، تحقیقات CDC در مورد شیوع سالمونلا همچنان “فعال” در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان