• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • سرمایه گذار سابق سن فرنسیسکو به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران به میزان بیش از ۱۸ میلیون دلار محکوم شد

سرمایه گذار سابق سن فرنسیسکو به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران به میزان بیش از ۱۸ میلیون دلار محکوم شد

پیام جوان: به نقل از کی تی وی یو، مایکل برنت روتنبرگ، سرمایه گذار سابق سن فرنسیسکو، توسط هیئت منصفه دادگاه فدرال روز پنجشنبه به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران به میزان بیش از ۱۸ میلیون دلار محکوم شد.

به گفته دفتر دادستانی ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا، روتنبرگ ۳۹ ساله، گناهکار به جعل اسناد، پولشویی، کلاهبرداری بانکی و ارائه اظهارات دروغین به بانک شناخته شد.

دادستان ها گفتند که روتنبرگ، که برخی او را “Silicon Valley’s Party Animal” می نامند، سرمایه گذاران را در دو صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر که در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ مدیریت می کرد، فریب داد. هیئت منصفه تشخیص داد که او در فوریه ۲۰۱۶ در ارتباط با سرمایه گذاری ۲ میلیون دلاری در شرکتی به نام Bend Reality LLC که مالک آن بود، مرتکب کلاهبرداری از طریق سیم شده است و با انتقال بخش قابل توجهی از این درآمد به حساب های بانکی مختلف، اقدام به پولشویی کرده است.

دفتر دادستانی ایالات متحده گفت: روتنبرگ همچنین در رابطه با خط اعتباری که در اواخر سال ۲۰۱۵ از Silicon Valley Bank برای شرکت مدیریت سرمایه گذاری خطرپذیر خود دریافت کرده بود، اظهارات دروغین به بانک ارائه کرد.

به گفته دادستان ها، روتنبرگ از شرکت خود، Rothenberg Ventures Management Company، برای جمع آوری و مدیریت چهار صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر سالانه بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ استفاده کرد. او قصد داشت این وجوه را در شرکت های نوپای سیلیکون ولی و شرکت های فعال در زمینه فناوری واقعیت مجازی سرمایه گذاری کند.

دادستان ها گفتند که روتنبرگ در سال ۲۰۱۵ River Studios را برای تولید محتوا برای هدست های واقعیت مجازی تأسیس کرد. در طول سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، او به کارمندان، سرمایه گذاران صندوق و سرمایه گذار در River Studios گفت که این شرکت “خود تأمین مالی” شده است و هیچ سرمایه گذاری خطرپذیر برای تأمین هزینه های عملیاتی آن استفاده نشده است.

  مهار آتش سوزی‌های مشکوک در Sonoma County

با این حال، دادستان ها گفتند که روتنبرگ در آن دوره از مقدار زیادی از وجوه سرمایه گذاری خطرپذیر برای پرداخت هزینه های عملیاتی River Studios سوء استفاده کرده است. هیات منصفه دریافت که او در طول سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هزینه های اضافی را از صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر که مدیریت می کرد دریافت کرده است و وجوه سرمایه گذاران به طور معمول برای اهداف دیگری مانند پرداخت هزینه های عملیاتی RVMC و تأمین خط اعتباری از Silicon Valley Bank استفاده می شد.

به گفته دادستان ها، روتنبرگ در اواخر سال ۲۰۱۵ با کمبود مواجه شد اما قصد نداشت آن را به سرمایه گذاران خود گزارش دهد. هیات منصفه دریافت که او برای دریافت ۴ میلیون دلار اعتبار برای بازپرداخت صندوقی که از آن هزینه های اضافی دریافت کرده بود، اظهارات دروغین و تحریف آمیز به Silicon Valley Bank ارائه کرد.

قرار است حکم روتنبرگ در تاریخ ۱ مارچ ۲۰۲۴ صادر شود.

دادستان ها گفتند که روتنبرگ با حداکثر مجازات ۶۰ سال حبس و ۱.۵ میلیون دلار جریمه روبرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان