• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بمب‌افکن راهبردی بی-۲۱ رایدر ایالات متحده اولین پرواز خود را انجام داد

بمب‌افکن راهبردی بی-۲۱ رایدر ایالات متحده اولین پرواز خود را انجام داد

پیام جوان: بمب‌افکن راهبردی بی-۲۱ رایدر ایالات متحده روز جمعه اولین پرواز خود را انجام داد. این بمب‌افکن که توسط شرکت نورثروپ گرومن ساخته شده است، یک هواپیمای رادارگریز دوربرد با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای است.

به نقل از صدای آمریکا، بمب‌افکن بی-۲۱ از تاسیسات نورثروپ در کارخانه ۴۲ نیروی هوایی در پامدیل کالیفرنیا ساعت ۶ و ۵۱ دقیقه صبح جمعه به وقت محلی برخاست. این پرواز حدود دو ساعت به طول انجامید و طی آن بمب‌افکن در ارتفاعی بالاتر از ۱۰ هزار پا (۳ کیلومتر) و با سرعتی بیش از ۵۰۰ مایل در ساعت (۸۰۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کرد.

بمب‌افکن بی-۲۱ همانند سلف خود، بمب‌افکن بی-۲، به شکل بال پرنده در حال پرواز است. این شکل بدنه باعث کاهش سطح مقطع راداری هواپیما و افزایش قابلیت رادارگریزی آن می‌شود. بمب‌افکن بی-۲۱ همچنین توانایی حمل سلاح‌های متعارف و هسته‌ای را دارد و می‌تواند در مسافت‌های طولانی پرواز کند.

نیروی هوایی ایالات متحده قصد دارد دست‌کم ۱۰۰ فروند از این بمب‌افکن‌ها را بخرد و آنها را جایگزین بمب‌افکن‌های بی-١ و بی-٢ کند. بمب‌افکن بی-١ یک بمب‌افکن راهبردی بال ثابت است که از سال ۱۹۸۶ در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده است. بمب‌افکن بی-٢ نیز یک بمب‌افکن راهبردی رادارگریز است که از سال ۲۰۰۳ در خدمت نیروی هوایی ایالات متحده است.

هزینه ساخت هر فروند بمب‌افکن بی-۲۱ حدود ۷۵۰ میلیون دلار است. هزینه عملیاتی این بمب‌افکن نیز کمتر از بمب‌افکن‌های بی-١ و بی-٢ است.

آن استفانک، سخنگوی نیروی هوایی ایالات متحده، گفت بمب‌افکن بی-۲۱ رایدر در حال آزمایش پرواز است. آزمایش پرواز گام مهمی در کمپین آزمایش تحت مدیریت مرکز آزمایش نیروی هوایی ایالات متحده است.

  تصمیم ایلان ماسک برای راه اندازی یک دانشگاه

عکس تزئینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان