• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • تاثیر قهوه بر افزایش تمایل به دفع در بدن

تاثیر قهوه بر افزایش تمایل به دفع در بدن

پیام جوان: قهوه می‌تواند تحریک‌کننده برای ترشح اسید معده و فعالیت روده بزرگ باشد.

به گزارش فرتاک، بر اساس مقاله‌ای که در وب‌سایت وری‌ول‌ هلت منتشر شد، برخی افراد پس از نوشیدن قهوه، به ویژه قهوه حاوی کافئین، نیاز دارند به دستشویی بروند، اما این اثر به طور یکسان برای همه افراد نیست.

برخی افراد ممکن است به دلیل مشکلات گوارشی با تشدید علائم مواجه شوند، در حالی که برای برخی دیگر، نوشیدن قهوه روشی بی‌ضرر برای دفع منظم است.

محققان می‌گویند که قهوه می‌تواند انقباض‌های روده بزرگ را تحریک کند و فعالیت روده را سرعت بخشد. اما در برخی افراد، احتمالا به دلیل ترکیبات زیستی فعال موجود در قهوه، می‌تواند اثرات ملینی داشته باشد.

قهوه حاوی هزاران ترکیب زیستی فعال است که اثرات آن‌ها بر سیستم گوارشی و جی‌آی هنوز به طور کامل مشخص نیست. اما تحقیقات نشان می‌دهد که در حدود یک سوم جمعیت، عمدتا زنان، قهوه باعث دفع می‌شود. حتی برخی از قهوه‌های بدون کافئین ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که می‌توانند به شل شدن مدفوع منجر شوند.

بر اساس این مقاله، قهوه دارای مزایای دیگر نیز است از جمله افزایش موقت انرژی و حفاظت از کبد.

همچنین، مصرف متعادل قهوه می‌تواند در پردازش بهتر گلوکز (قند خون) و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، سکته مغزی، بیماری پارکینسون، سرطان روده بزرگ و زوال عقل موثر باشد.

همچنین، برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف قهوه با کاهش خطر بیماری کلیوی مزمن مرتبط است. اما باید توجه داشت که هر فرد ممکن است به طور متفاوت به قهوه و کافئین واکنش نشان دهد.

  تاثیر مثبت خندیدن بر سلامت جسم و روان

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان