• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • Google به زودی: الزام استفاده از روش جایگزین رمز عبور در اکانت

Google به زودی: الزام استفاده از روش جایگزین رمز عبور در اکانت

پیام جوان: گوگل از روند رو به رشد پسکی آگاه است و اکنون شما را مجبور خواهد کرد که دیگر از گذرواژه به عنوان روش پیش‌فرض خود استفاده نکنید.

گذرواژه‌ کامل‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای ورود نیست. اما چه چیزی می‌تواند بهتر از آن باشد؟ پسکی (passkey) یک روش آسان‌تر و امن‌تر برای ورود به اکانت است.

به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، پسکی، که بیشتر در دستگاه‌های تلفن‌همراه استفاده می‌شود، به شما امکان می‌دهد با استفاده از حسگر اثر انگشت، اسکن چهره یا پین قفل صفحه وارد سیستم شوید. گوگل از روند رو به رشد پسکی آگاه است و اکنون شما را مجبور خواهد کرد که دیگر از گذرواژه به عنوان روش پیش‌فرض خود استفاده نکنید.

دفعه بعد که وارد حساب‌تان در گوگل می‌شوید، چه در یوتیوب و چه در جیمیل، ممکن است با درخواستی برای تنظیم یک پسکی مواجه شوید. علاوه بر این، در تنظیمات گوگل شما، گزینه «عدم استفاده از رمز عبور در صورت امکان» به طور پیش‌فرض در حالت فعال قرار خواهد گرفت.

گوگل به دنبال تحقق هدف «آینده‌ای بدون رمز عبور» است و این مرحله بعدی است. این شرکت در ابتدا این ویژگی را در ماه مه ۲۰۲۳ عرضه کرد و اکنون تصمیم گرفته است که آن را به طور پیش‌فرض فعال کند. در حالی که رو آوردن به استفاده از یک پین ۴ تا ۶ رقمی ممکن است کمتر امن به نظر برسد، اما گوگل فهرستی از مزایای همه انواع پسکی‌ها را ارائه کرده است و تاکید می‌کند که پسکی در برابر حملات فیشینگ مقاوم‌تر است. کافیست درک کنید که یک کی‌لاگر ممکن است رمز عبور شما را بدزدد، اما چه کسی می‌تواند اثر انگشت شما را بدزدد یا صورت شما را اسکن کند؟

  عرضه دوشاخه شارژ جدید با iphone 15 توسط Apple

گوگل تخمین می‌زند که ورود به سیستم با پسکی تا ۴۰ درصد سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین، گوگل اولین شرکتی نیست که شروع به تشویق کاربران به پسکی‌ها کرده است، و پسکی خیلی وقت است که بخشی جدایی‌ناپذیر از اندروید بوده است. ما از پسکی برای باز کردن قفل گوشی خود استفاده می‌کنیم؛ همچنین برای دسترسی به اپ‌های حساس مانند اپ‌های بانکی، PayPal یا Shopify از پسکی استفاده می‌شود.

متأسفانه گذرواژه‌ها از طریق تلاش‌های مختلف فیشینگ یا بدافزارهایی که در دستگاه تلفن همراه شما ظاهر می‌شوند به راحتی قابل سرقت هستند. علاوه بر این، از آنجا که قاعده کلی این است که شما باید از یک رمز عبور متفاوت برای هر حساب استفاده کنید، به خاطر سپردن همه آنها تقریبا غیرممکن است. گوگل به شما امکان می دهد رمزهای عبور را در کروم ذخیره کنید، و اپ‌های مدیریت رمزهای دیجیتالی مانند ۱Password وجود دارد، اما هیچ کدام بی عیب و نقص نیستند. در نهایت اینکه، استفاده از اسکن صورت یا اثر انگشت ممکن است یکی از ایمن‌ترین روش‌ها باشد.

اگر می‌خواهید از کلیدهای عبور انصراف دهید و به گذرواژه‌ها پایبند باشید، این امکان همچنان وجود خواهد داشت. گوگل در اطلاعیه خود توضیح داده است که شما به سادگی باید وارد تنظیمات گوگل خود شوید و گزینه فوق‌الذکر را غیر فعال کنید. با این حال، با توجه به افزایش تعداد تهدیدات امنیت سایبری، ممکن است ایده خوبی باشد که آن را روشن نگه دارید تا از پسکی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان