ابداع گجت Gboard CAPS در ژاپن

پیام جوان: شاخه گوگل در ژاپن گجتی به نام «Gboard CAPS» ابداع کرده است. این گجت در حقیقت یک کیبورد است که روی سر فرد قرار می گیرد.

به گزارش مهر و به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این کیبورد بالاسری با یک کلاه بیس بال یکپارچه و با هدف سرگرمی ابداع شده است. هیرویوکی کوماتسو مهندس نرم افزار در گوگل ژاپن در این باره می گوید: ما همیشه مشغول بررسی ایده های بهتر برای داده های متنی ورودی هستیم. از آنجا که مشغول پیدا کردن راهی برای قابل حمل تر کردن کیبورد بودم، این ایده به ذهنم رسید.

گجت مذکور در نگاه نخست یک دستگاه تازه به نظر می رسد که برای سرگرمی ساخته شده و قابلیت چندانی ندارد. اما در واقع ترکیبی از فناوری و خلاقیت است.

این کیبورد کلاهی مجهز به یک حسگر داخلی ۶ محوری است که موقعیت آن را ردیابی می کند. کد کاراکترهای مختلف با توجه به زاویه ای که کلاه به سمت آن قرار دارد، انتخاب می شوند و همزمان کاربر می تواند سرش را بچرخاند.

کاربر برای وارد کردن کاراکترها کافی است تابالای کلاه را لمس کند. ضربه روی کلیدها به رایانه، موبایل یا دیگر دستگاه های متصل به کلاه با بلوتوث منتقل می شود.

گجت دارای باتری ۱۲۰ میلی آمپری است و می توان آن را با یک کابل یو اس بی سی شارژ کرد. جالب آنکه این گجت همراه اکسسوری های انتخابی مختلفی عرضه می شود از جمله بندی که روی چانه بسته می شود و مخصوص روزهای بادی است.

  پرداخت غرامت ۳۰۰ میلیون دلار ی از سوی اپل برای نقض قوانین حق امتیاز اختراع به یک شرکت آمریکایی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان