• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • ارتباط بین نوشیدن چای تیره و کاهش خطر ابتلا به دیابت

ارتباط بین نوشیدن چای تیره و کاهش خطر ابتلا به دیابت

پیام جوان: نوشیدن چای تیره باعث افزایش دفع گلوکز در ادرار و بهبود مقاومت به انسولین می‌شود.

بر اساس تحقیق جدیدی که در نشست سالانه انجمن اروپایی دیابت (EASD) در هامبورگ ارائه شد، نوشیدن روزانه یک فنجان چای تیره شیرین‌نشده با قندهای مصنوعی می‌تواند به کنترل قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، به گفته محققان، نوشیدن چای تیره باعث افزایش دفع گلوکز در ادرار و بهبود مقاومت به انسولین می‌شود.

یک فنجان چای جزء اصلی رژیم غذایی روزانه برای بسیاری از مردم در سراسر جهان است.

محققان دانشگاه آدلاید در استرالیا و دانشگاه جنوب‌شرقی چین دریافتند که در مقایسه با افرادی‌ که هرگز چای نمی‌نوشند، مصرف‌کنندگان روزانه چای تیره، ۵۳ درصد کمتر در معرض خطر پیش‌دیابت و ۴۷ درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

این نتیجه حتی پس از درنظرگرفتن عوامل خطر ابتلا به دیابت، مانند سن، جنسیت، قومیت و شاخص توده بدنی (BMI) بود.

این مطالعه شامل هزار و ۹۲۳ بزرگسال بود. محققان ارتباط بین دفعات و نوع مصرف چای و دفع گلوکز در ادرار، مقاومت به انسولین و وضعیت گلیسمی را بررسی کردند.

یافته‌های این تحقیق به اثرات محافظتی نوشیدن چای بر مدیریت قند خون از طریق افزایش دفع گلوکز در ادرار، بهبود مقاومت به انسولین و درنتیجه کنترل بهتر قند خون اشاره دارد. این فواید بیشتر در میان افرادی ‌که روزانه چای تیره می‌نوشیدند، آشکار بود.

برگ‌های چای غنی از آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد‌التهابی باعث بهبود سلامت عروق شده و التهاب را در بدن کاهش می‌دهند.

  کمک این مواد غذایی برای کنترل اشتهای بیش از حد

کاتچین‌ها و پلی‌فنل‌ها (یک آنتی‌اکسیدان AKA) که در چای یافت می‌شود، مسئول تنظیم انسولین و قند خون و متابولیسم انرژی هستند.

مهم است بدانید که این مطالعه به‌طورخاص به اثرات چای تیره می‌پردازد؛ یک نوع چای کاملا اکسید‌شده که نباید با چای سیاه اشتباه گرفته شود.

چای تیره تحت تخمیر میکروبی قرار گرفته است. این نوع چای، تیره نامیده می‌شود، زیرا برگ‌ها، اکسیدشده و تغییر رنگ می‌دهند، کمی شبیه فرآیند زنگ‌زدگی با آهن.

لازم به ذکر است که افزودن شکر یا شیرین‌کننده به چای، فواید شناخته‌شده آن برای قند خون را از بین می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان