• Home
  • >
  • تکنولوژی
  • >
  • جزییاتی درباره‌ به‌روزرسانی جدید Google Chrome

جزییاتی درباره‌ به‌روزرسانی جدید Google Chrome

پیام جوان: گوگل به تازگی یک به‌روزرسانی امنیتی اضطراری جدید برای مرورگر کروم منتشر کرده که بسیار مشکل آفرین است چون هکرها یک راه برای بهره‌برداری از آن در حملات خود ابداع کرده‌اند.

گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جست‌وجو در سطح جهان است و اکنون روزانه میلیاردها جست‌وجو در گوگل به بیش از ۱۵۰ زبان در سراسر جهان انجام می‌شود. گوگل بیش از ۲۰ مرکز داده در سراسر جهان دارد که ماموریت آنها، در دسترس قرار دادن اطلاعات برای همه جهان به طور یکسان است. گفتنی است نام مشهور جهانی “گوگل” از یک اصطلاح ریاضی برگرفته شده که در حدود سال ۱۹۲۰ به وجود آمده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، از خدمات ارزنده گوگل که دنیای فناوری را دچار تحول اساسی کرده است، می‌توان به ساخت و توسعه گوشی‌های هوشمند، محبوب‌ترین مرورگر جهان به نام “کروم” (Chrome)، سرویس ترجمه “گوگل ترنسلیت” (Google Translate)، بزرگترین بستر به اشتراک‌گذاری ویدیو در جهان موسوم به “یوتیوب”، سرویس رایانامه “جی‌میل”، “نقشه‌های گوگل” و بسیاری از فناوری‌های دیگر اشاره کرد.

حال به تازگی اعلام شده است که گوگل یک به‌روزرسانی امنیتی اضطراری جدید برای مرورگر کروم منتشر کرده است تا پنجمین آسیب‌پذیری روز-صفر (Zero-Day) با شناسه CVE-۲۰۲۳-۵۲۱۷ و شدت ۸.۸ (بالا) در این مرورگر را در سال جاری برطرف کند. این آسیب‌پذیری بسیار مشکل‌آفرین است، زیرا هکرها یک راه برای بهره‌برداری از آن در حملات خود ابداع کرده‌اند، بنابراین ضروری است کاربران در اسرع وقت اقدام به به‌روزرسانی مرورگرکروم خود کنند.

تیم کروم شرکت گوگل در یک اعلان امنیتی توضیح داد آخرین نسخه از مرورگر خود (نسخه ۱۱۷.۰.۵۹۳۸.۱۳۲) برای ویندوز، مک و لینوکس شامل ۱۰ اصلاح امنیتی است تا سه آسیب‌پذیری با شدت بالا را برطرف کند. ممکن است چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد تا این به‌روزرسانی امنیتی اضطراری به همه کاربران کروم ارائه شود. از میان سه آسیب‌پذیری مورد توجه در این به‌روزرسانی امنیتی اضطراری، CVE-۲۰۲۳-۵۲۱۷ ناشی از ضعف (heap buffer overflow) در رمزگذاری VP۸ در libvpx است.

  حذف اکانت Threads بدون نیاز به حذف اکانت Instagram فراهم شد

مهم‌ترین توصیه‌های امنیتی
بر این اساس، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر) درباره توصیه‌های امنیتی آن اعلام کرده همانند بسیاری از آسیب‌پذیری‌های روز صفر اخیری که توسط شرکت اپل برطرف شده‌اند، مهم‌ترین کاری که می‌توانید در این وضعیت انجام دهید، به‌روزرسانی کروم به نسخه ۱۱۷.۰.۵۹۳۸.۱۳۲ است. همچنین جهت بررسی دستی به‌روزرسانی‌ها می‌توانید بر روی منوی سه نقطه کلیک کنید، تنظیمات را باز کرده و سپس به قسمت درباره کروم بروید. گوگل همچنین از یک سیستم هشدار با رنگ‌های متفاوت جهت اعلام در دسترس بودن به‌روزرسانی‌های جدید برای مرورگر خود استفاده می‌کند.

این سیستم به‌صورت یک حباب نمایان می‌شود که در کنار نام کاربری شما قرار می‌گیرد و رنگ آن بر اساس زمان انتشار به‌روزرسانی تغییر می‌کند. حباب سبز به معنی این است که به‌روزرسانی دو روز قبل ارائه شده است، حباب نارنجی به‌معنی به‌روزرسانی چهار روز قبلی و حباب قرمز نمایش‌دهنده این است که به‌روزرسانی حداقل یک هفته پیش انتشار یافته است اما اگر نیاز به کمک بیشتر دارید، می‌توانید به راهنمای به‌روزرسانی گوگل کروم مراجعه کنید.

کاربران علاوه بر اعمال به‌روزرسانی، باید از یک آنتی‌ویروس نیز برای کامپیوتر یا دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید چراکه با استفاده از آنتی‌ویروس و همچنین نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی منتشر شده، می‌توانید از انواع حملات سایبری محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان