• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • خواص درمانی ماست برای سلامت قلب و کاهش فشار خون

خواص درمانی ماست برای سلامت قلب و کاهش فشار خون

پیام جوان: مطالعات متعددی نشان داده‌اند که ماست، یکی از خوراکی‌های مفید برای قلب است و می‌تواند به کاهش فشار خون هم کمک کند.

به گزارش فرتاک، ماست سرشار از مواد مغذی مختلف مانند پروتئین، کلسیم و پروبیوتیک‌هاست و به استحکام استخوان‌ها، سلامت روده‌ها و مدیریت وزن کمک می‌کند. اما مصرف روزانه ماست چه پیامدهایی برای سلامت بدن ما دارد؟

پروتئین زیادی دریافت می‌کنید
انواع ماست (مخصوصا ماست یونانی یا ایسلندی) جزو گزینه‌های باکیفیت برای افزایش پروتئین دریافتی هستند، درحالی که قند و چربی کمی هم دارند. برای مثال، هر ۱۵۰ گرم از ماست یونانی بدون چربی حدود ۱۴ گرم پروتئین به بدن می‌رساند. از آنجایی که پروتئین به کاهش هورمون‌های گرسنگی کمک می‌کند و هوس‌های غذایی را به حداقل می‌رساند، مصرف ماست در وعده صبحانه یا به‌عنوان میان‌وعده عصرگاهی همراه با میوه‌ها و مغزهای خام می‌تواند احساس سیری مطلوبی را تا وعده ناهار یا شام به‌وجود بیاورد.

وضعیت فشار خون شما بهتر می‌شود
مطالعات متعددی نشان داده‌اند که ماست، یکی از خوراکی‌های مفید برای قلب است و می‌تواند به کاهش فشار خون هم کمک کند. برای مثال در سال ۲۰۱۸ گروهی از محققان اعلام کردند که بالا بودن میزان لبنیات در رژیم غذایی (مخصوصا ماست) با کاهش موارد ابتلا به فشار خون بالا مرتبط است. پیروی از رژیم غذایی DASH در کنار مصرف منظم ماست، خطر ابتلا به فشار خون بالا را ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

کلسترول بد خون کاهش می‌یابد
یکی از ویژگی‌های ماست که اهمیت آن را برای سلامت قلب بیشتر می‌کند، نقش مثبت آن در کاهش کلسترول بد خون یا LDL است. محققان با بررسی اثرات استفاده منظم از ماست‌های پروبیوتیک بر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ دریافته‌اند که این کار با کاهش سطح کلسترول بد خون (LDL) و همچنین کلسترول تام خون ارتباط دارد.

  اثر منفی نوشیدنی‌های شیرین‌شده بر ضربان قلب

به بهبود عملکرد دستگاه گوارش­تان کمک می‌کنید
درحالی که کلمه «باکتری» برای خیلی افراد با معناهای منفی گره خورده ‌اما واقعیت این است که باکتری‌های «مفید» ویژه‌ای درون ماست‌ها وجود دارند که دریافت منظم آنها به ارتقای عملکردهای دستگاه گوارش کمک می‌کند. مصرف منظم ماست‌های پروبیوتیک به محافظت از سلامت میکروبیوم روده کمک می‌کند و درنتیجه این پیامدهای مثبت را به‌وجود می‌آورد؛ افزایش حرکات دودی روده، کاهش نفخ و بیماری‌های عمومی دستگاه گوارش، تسکین علائم مرتبط با بیماری کرون،‌ کولیت اولسراتیو و IBS. البته برای بهره‌مند شدن از این مزیت‌ها و فواید مهم حتما باید روزانه از ماست‌های پروبیوتیک و حاوی انواع باکتری‌های مفید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان