• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • بر اساس بررسی‌های جدید، کالیفرنیا دارای دو دانشگاه برتر دولتی در کشور است

بر اساس بررسی‌های جدید، کالیفرنیا دارای دو دانشگاه برتر دولتی در کشور است

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو و بر اساس آخرین رتبه‌ بندی سالانه US News & World Report، دانشگاه کالیفرنیا در برکلی بار دیگر به عنوان برترین دانشگاه دولتی انتخاب شد و جایگاه اول را با دانشگاه UCLA کسب کرد.

فهرست بهترین دانشگاه های این نشریه در سال ۲۰۲۴ این هفته منتشر شد، زیرا دبیرستانی ها در سراسر کشور روی تکمیل درخواست‌ های دانشگاه خود قبل از موعد مقرر پاییز درحال کار کردن هستند.

دانشگاه کالیفرنیا برکلی رتبه اول خود را جشن گرفت و اشاره کرد که بارها به عنوان دانشگاه دولتی شماره ۱ در جهان شناخته شده است.

مقامات همچنین به فراتر رفتن از هدف جمع آوری کمک های مالی ۶ میلیارد دلاری افتخار کردند و به پروژه های در حال بهبود پردیس، از جمله ساخت و ساز جدید برای ایجاد مسکن دانشجویی اشاره کردند.

رقیب دیرینه برکلی، دانشگاه استنفورد، نیز در میان برترین ها قرار گرفت و رتبه ۳ را در رده کلی بهترین دانشگاه های ملی، که هم کالج های خصوصی و هم کالج های دولتی را پوشش می داد، کسب کرد.

در این بررسی، استنفورد با هاروارد مساوی شد. آنها پشت سر دانشگاه پرینستون قرار گرفتند که جایگاه برتر را به خود اختصاص داد. موسسه فناوری ماساچوست در رتبه دوم قرار گرفت.

مؤسسه فناوری کالیفرنیا، یک دانشگاه خصوصی واقع در پاسادنا، نیز در فهرست برترین دانشگاه‌ های کل کشور و در رتبه هفتم قرار گرفت.

در این بررسی، تقریباً ۱۵۰۰ مؤسسه اعطای مدرک لیسانس چهار ساله در ایالات متحده برای رتبه بندی سالانه مورد ارزیابی قرار گرفتند.

  صلیب سرخ می‌گوید منابع ذخیره خون در پایین‌ترین سطح تاریخی است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان