• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • پنج آمریکایی که پس از سالها بازداشت در ایران آزاد شدند، به خانه بازگشتند و با اشک شوق عزیزان خود را در آغوش گرفتند

پنج آمریکایی که پس از سالها بازداشت در ایران آزاد شدند، به خانه بازگشتند و با اشک شوق عزیزان خود را در آغوش گرفتند

پیام جوان: به گزارش ان بی سی بی اریا، پنج آمریکایی که پس از سالها بازداشت در ایران آزاد شدند، به خانه بازگشتند و با اشک شوق عزیزان خود را در آغوش گرفتند

پنج آمریکایی که سالها در ایران بازداشت بودند، روز سه شنبه پس از آزادی به عنوان بخشی از یک معامله سیاسی پرخطر که در آن جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده موافقت کرد نزدیک به ۶ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران را آزاد کند، به خانه بازگشتند و با اشک شوق عزیزان خود را در آغوش گرفتند و فریاد زدند “آزادی!”

این زندانیان در ساعات اولیه صبح با تشویق و کف زدن حاضران در Fort Belvoir ویرجینیا فرود آمدند. سیامک نمازی، اولین نفری که از هواپیما پیاده شد، لحظاتی ایستاد، چشمان خود را بست و نفس عمیقی کشید. عزیزانش، که برخی از آنها پرچم های کوچک آمریکایی به دست داشتند، همدیگر را در آغوش گرفتند و به زبان انگلیسی و فارسی، با هم احوالپرسی کردند.

بابک نمازی، برادر سیامک، در فرودگاه گفت: “کابوس بالاخره تمام شد.”

او با دست گذاشتن روی شانه برادرش و پدرش باقر که پیشتر توسط ایران آزاد شده بود، افزود: “ما بیش از هشت سال این لحظه را نداشتیم. باورنکردنی است.”

این زندانیان سابق که با هواپیمای گلف استریم ۵ که بریتنی گرینر ستاره WNBA را پس از بازداشت در روسیه به خانه آوردند، پرواز کردند، بعداً به همراه خانواده های خود برای عکس دسته جمعی ژست گرفتند و فریاد زدند: “آزادی!”

آزادی این آمریکایی ها بخشی از معامله ای بود که توسط دولت بایدن تنظیم شده بود و همچنین شامل آزادسازی نزدیک به ۶ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران بود. این معامله مورد انتقاد برخی از جمهوری خواهان و سایر مخالفان قرار گرفته است که می گویند این معامله ایران را برای رفتارهای بدخواهانه اش پاداش می دهد.

  طوفان استوایی ایدالیا چهارشنبه شب بعد از خرابی‌هایی در دو ایالت فلوریدا و جورجیا به ساحل شرقی آمریکا رسید

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان