• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • کارکرد گیاه شنبلیله در کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲

کارکرد گیاه شنبلیله در کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲

پیام جوان: مطالعات متعددی نشان داده است که شنبلیله به دلیل توانایی در کاهش قند خون می تواند به کنترل دیابت نوع ۲ کمک کند.

به گزارش فرتاک، درباره خواص افزودن شنبلیله به رژیم غذایی افراد برای کنترل قند خون نوشت: معمولاً از دانه شنبلیله در آشپزخانه های هندی استفاده می شود تا طعمی منحصر به فرد به غذا بدهد. اما این دانه های ریز فواید سلامتی نیز دارند. به طوری که مطالعات متعددی نشان داده است که شنبلیله به دلیل توانایی در کاهش قند خون می تواند به کنترل دیابت نوع ۲ کمک کند. بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ در “مجله بین المللی تحقیقات ویتامین و تغذیه” منتشر شد، مشخص شد که ۱۰ گرم دانه شنبلیله خیسانده روزانه در آب گرم می تواند به کنترل دیابت نوع ۲ کمک کند.

«گریما» یکی از متخصصان در زمینه رژیم غذایی به تازگی سه روش ساده را منتشر کرده است که افراد می توانند از طریق آنها دانه شنبلیله را برای کنترل قند خون خود مصرف کنند.

این کارشناس با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود در اینستاگرام گفت: یک قاشق از این دانه های شنبلیله را بردارید و یک شب در آب خیس کنید. این آب را بجوشانید و فردا صبح بنوشید. همچنین در صورت امکان دانه های شنبلیله را قورت دهید. وی همچنین گفت: مصرف این دانه ها به این صورت برای بیماران دیابتی و مقاوم به انسولین مفید است.

این متخصص تغذیه همچنین گفت: راه دوم جوانه زدن این بذرها است. می توانید دانه های جوانه زده شنبلیله را به سالاد یا ساندویچ خود اضافه کنید.

  بررسی عوامل ایجاد گردن درد

می توانید از دانه های شنبلیله به صورت پودر نیز استفاده کنید. به گفته این متخصص تغذیه، به مقدار مساوی از دانه شنبلیله، دانه جامون و دانه کدو تلخ مصرف کنید. آنها را خشک کرده و پس از مخلوط کردن به پودر تبدیل کنید. سپس هر روز صبح ناشتا یک قاشق از این پودر را میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان