مستاجران کالیفرنیا از قوانین جدید حمایتی سود می‌برند

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، قانونگذاران کالیفرنیا روز پنجشنبه برای تقویت حمایت از مستاجران و بستن یک loophole در قانون موجودی که به مالکان اجازه می دهد از سقف اجاره ایالت دور بزنند، رأی دادند.

این قانون اصلاح اجاره ای بخشی از صدها قانون بود که قبل از پایان یک جلسه قانونگذاری دیرهنگام تصویب شد، از جمله اعطای مزایای بیکاری به کارگران اعتصابی و اصلاحات در سیستم بهداشت روانی ایالت.

فرماندارکالیفرنیا تا ۱۴ اکتبر فرصت دارد با امضای آنها به قوانین، رد آنها با وتو یا اجازه دادن به قوانین برای تبدیل شدن به قانون بدون امضای خود عمل کند.

این لایحه اجاره ای توسط سناتور ایالتی ماریا النا دورازو، قانون landmark 2019 را که قوانینی در مورد تخلیه ها ایجاد می کرد و سقف اجاره را در ۵ درصد به علاوه نرخ تورم، با حداکثر ۱۰ درصد، به روز می کند.

فرماندار معمار قانون ۲۰۱۹ در مورد حمایت از مستاجران بود، اما وی به این که آیا قانون جدید تخلیه را امضا خواهد کرد یا خیر، به گفته حامیان لایحه، اشاره نکرده است.

طبق قانون ۲۰۱۹، مالکان می توانند مستاجران را به دلایل “با تقصیر” یا “بدون تقصیر” وادار به تخلیه واحد مسکونی خود کنند. دلایل “با تقصیر” شامل عدم پرداخت اجاره به موقع است. تحت قوانین “بدون تقصیر”، مالکان می توانند تنها با گفتن اینکه نیاز به نقل مکان به واحدها، تعمیرات یا خارج کردن آنها از بازار اجاره دارند، قراردادهای اجاره را فسخ کنند.

فعالان مستاجران می گویند برخی از مالکان از اخراج های “بدون تقصیر” برای دور زدن سقف اجاره ایالت استفاده کرده اند. آنها به یک مورد در شهرستان سانتا کلارا اشاره کردند که در آن یک مالک مستاجران را تخلیه کرد و ادعا کرد که نیاز به نقل مکان دادن اعضای خانواده خود دارد، اما سپس واحدهای را با قیمتی نزدیک به دو برابر قیمت دوباره فهرست کرد.

  هشدار مه غلیظ برای بخش‌هایی از بی اریا

تحت لایحه جدید دورازو، مالکان که به واحد خود نقل مکان می کنند یا به خانواده اجاره می دهند نیز باید افرادی را که نقل مکان می کنند شناسایی کنند، واحد مورد اجاره باید ظرف سه ماه پس از تخلیه اشغال شود و آنها باید حداقل یک سال در واحد زندگی کنند. کسانی که مستاجران را برای بازسازی املاک تخلیه می کنند باید هنگام ابلاغ اخطاریه تخلیه، کپی مجوزها یا قراردادها و سایر جزئیات را ارائه دهند.

مالکانی که این کار را انجام ندهند باید به مستاجران تخلیه شده اجازه دهند تا طبق شرایط اجاره اصلی خود، به سکونت خود در آن واحدها ادامه دهند.

این لایحه همچنین به دادستان کل، دولت محلی و مستاجران اجازه می دهد تا مالکان را به دلیل تخلیه های غیرقانونی و افزایش اجاره غیرقانونی، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

طرفداران می گویند این تغییرات اطمینان حاصل می کند که مالکان دیگر نمی توانند از قانون ایالتی سوء استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان